اعتصاب غذای زندانیان عربستانی

سیاسی/ بین الملل 60474031be7ad_60474031be7af حقوقدانان محبوس عربستانی از دو روز قبل دست به اعتصاب غذا در زندان الحائر در ریاض زده‌اند.

به گزارش عربی ۲۱، مها القحطانی، همسر محمد القحطانی، یکی از موسسان جنبش "حسم" که از سال‌ها قبل در بازداشت به سر می‌برد، اعلام کرد که همسرش و حدود ۳۰ تن دیگر شروع به اعتصاب غذا کرده‌اند.

وی تصریح کرد که علاوه بر همسرش، دو حقوقدان به نام‌های فوزان الحربی و عیسی النخیفی نیز دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

محمد القحطانی ۵۵ ساله، استاد اقتصاد و فعال سیاسی عربستانی و یکی از موسسان جمعیت حقوق مدنی و سیاسی "حسم" است.

القحطانی در مارس ۲۰۱۳ بازداشت شد و به ۱۵ سال حبس محکوم گشت.

این نخستین بار نیست که القحطانی دست به اعتصاب غذا می‌زند، چراکه در گذشته نیز نسبت به این امر اعتراض داشت که چرا در بین بازداشت شدگان پرونده‌های کیفری قرار گرفته است.

با هشتگ "اعتصاب حسم"، فعالان عربستانی همبستگی خود را با بازداشت شدگان اعتصاب غذا کرده اعلام و از مسئولان خواستند تا آنها را آزاد کنند.

فعالان در توییت‌هایی نوشتند، "بازداشت شدگان حسم" که در دوره ملک عبدالله راهی زندان شدند، همچنان تلخی حبس را می‌چشند؛ هرچند که تمامی خواسته‌های آنها مسالمت آمیز و مشروع بوده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

یک اقتصاددان: دیوار تحریم ترک برداشت/ دولت برنامه‌ای برای ارزپاشی در بازار ندارد

س مارس 9 , 2021
یک اقتصاددان گفت: البته این میزان در مقابل بیش از ۱۰۰میلیارد دلار بازرگانی خارجی ایران ، رقم قابل توجه و چشمگیری نیست اما در عین حال نمی‌توان آن را نادیده گرفت. خبرهای رسیده بر آزادسازی سه میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران در سه کشور عمان، عراق و کره […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000