نامه احمدی‌نژاد به آیت‌الله سیستانی

سیاسی/ سیاست داخلی 604686a1e1b13_2021-03-08_23-48 رئیس جمهور سابق کشورمان در نامه ای به آیت‌الله سیستانی نوشت: متأسفانه در طول تاریخ، مواضع رهبران دینی در برابر ظلم اشراف سیاسی و اقتصادی غالباً انفعال، توجیه‌گری، بهره‌برداری، مشارکت و یا سکوت همراه با تأیید بوده است.

متن نامه احمدی‌نژاد خطاب به آیت‌الله العظمی سیستانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت‌الله سید علی سیستانی دام ظله العالی
مرجع عالیقدر مسلمانان

سلام بر شما و همه موحّدان، آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان جهان

ابتکار عمل جنابعالی برای ملاقات با عالیجناب پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در سفر به عراق، همانگونه که پیش‌بینی می‌شد، انعکاس وسیعی در محافل سیاسی، مذهبی و مردمی جهان پیدا کرد.

مطالب منتشر شده از این دیدار حاکی از تأکید بر مسئولیت و نقش سازنده رهبران و پیروان ادیان در رفع اختلافات، کینه‌ها و جنگ‌ها و استقرار محبّت و صلح بین اقوام و ملل جهان و صیانت از حقوق انسان‌ها بود که موجب تقویت امید به اصلاح وضع جهان خواهد گردید.

حضرتعالی مستحضرید که نقش اربابان ادیان در همگرایی عمومی ملّت‌ها، رفع ظلم و ستم و فقر و جهل و استقرار آزادی، عدالت و کرامت انسانی در جهان، ممتاز و بی‌بدیل است.

اینجانب سال گذشته در نامه‌ای مشروح به عالیجناب پاپ فرانسیس ابعاد این مسئله را تشریح نمودم.

متأسّفانه در طول تاریخ، مواضع رهبران دینی در برابر ظلم و ستم اشراف سیاسی و اقتصادی و قدرتمداران، زورگویان و سلطه طلبان، غالباً انفعال، توجیه‌گری، بهره‌برداری، مشارکت و یا سکوت همراه با تأیید بوده است و رسالت تاریخی آنان در ایجاد وحدت بین انسان‌ها، کمک به رشد و پرورش انسان جهانی و برپایی جهان انسانی به حاشیه رفته است.

آن دسته از این رهبران نیز که بر اساس مسئولیت‌های الهی و انسانی و به تبعیت از انبیاء الهی در صدد ایجاد اصلاح در نظامات اجتماعی و برقراری آزادی، قسط و عدل بوده‌اند با انواع فشارها، محرومیت‌ها و مجازات‌های شدید روبرو گشته‌اند.

متأسفانه بر اساس نقش‌آفرینی مشترک شیطان و برتری‌جویان و سلطه‌طلبان جهانی، امروز شاهد حاکمیت فقر، جهل، ناامنی، جنگ و تحقیر انسان‌ها و محرومیت آنان از حقوق اولیه و اساسی آزادی، عدالت و کرامت، حق تعیین سرنوشت و فرصت‌های رشد و کمال در گستره وسیعی از جهان هستیم.

این در حالی است که پیامبران الهی آمدند تا ضمن تأمین حقوق آحاد مردم، زشتی‌ها و محرومیت‌ها را از جامعه انسانی بزدایند.

به همین دلیل امروز رهبران دینی بیش از همیشه تاریخ در برابر این مسئولیت انسانی و الهی قرار دارند.

رهبرانی که می‌باید با در هم شکستن مفاهیم شیطان ساخته برای جدایی انسان‌ها و رودررو قرار دادن ملت‌ها به پا خیزند و در یک همگرایی و وحدت آشکار، حقیقت دین انبیاء را در عمل به منصه ظهور برسانند و غبار تحریف و انحراف را که در دشمنی‌ها، جنگ‌ها، کشتارها، برتری‌جویی‌ها، قدرت‌پرستی‌ها و خودخواهی‌ها بروز و ظهور یافته است، از قامت دین حنیف بزدایند.

اینک با استقبال از این دیدار تاریخی و دعا برای اثرگذاری و تداوم این اقدام ارزشمند، از قاطبه رهبران دینی، نخبگان، آزادی‌خواهان، عدالت‌طلبان و صلح‌جویان جهان دعوت می‌کنم ضمن حمایت از این رویکرد سازنده و همراهی با این اقدام مترقّی و پیشرو در اصلاح وضع جهان و برپایی جهانی انسانی و سرشار از زیبایی و کرامت، در تبدیل آن به یک حرکت مستمر و عمومی در جامعه بشری مشارکت فعال داشته باشند.

به حکم عقل و فطرت یقین دارم که عموم مردم جهان با آغوش باز از این تحوّل بزرگ استقبال نموده و با آن همراهی خواهند کرد.

با تقدیر مجدد از این اقدام، از خداوند منّان سلامتی، کرامت و بهروزی همه ملت‌ها و استقرار کامل عدالت و آزادی در سایه توحید و ظهور و هدایت حضرت مهدی و حضرت مسیح «عجّل الله تعالی فرجهما الشریف» را مسئلت دارم.

محمود احمدی نژاد
رییس سابق جمهوری اسلامی ایران
۱۷ اسفند ۱۳۹۹

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تشریح آخرین جزئیات انتخابات ۱۴۰۰ توسط رئیس ستاد انتخابات کشور

س مارس 9 , 2021
سیاسی/ انتخابات رئیس ستاد انتخابات کشور آخرین جزئیات فرآیند برگزاری انتخابات‌ سال آینده را تشریح کرد. جمال عرف در تشریح فرآیند انتخابات‌های سال ۱۴۰۰، گفت: ما با توجه به وجود شرایط کرونایی، پروتکل‌های اجرایی انتخابات‌های برگزار شده در کشورهای مختلف را بررسی کردیم و در نهایت برای افرادی که رای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000