وزیران خارجه ایران و ایرلند دیدار کردند

سیاسی/ سیاست خارجی 6044ac4f47d11_2021-03-07_14-04 گفت و گوهای محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و سایمون کاوونی همتای ایرلندی وی در وزارت امور خارجه آغاز شد.

دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سایمون کاوونی وزیر امور خارجه ایرلند هم اکنون در حال برگزاری است.

سایمون کاوونی وزیر امور خارجه ایرلند امروز همچنین با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری نیز دیدار کرد.

وزیر خارجه ایرلند بر اساس بیانیه‌ای که روز شنبه در تارنمای وزارت امور خارجه ایرلند منتشر شد، گفت: این سفر در پی تصمیم هفته گذشته دولت برای استقرار کاردار و بازگشایی سفارت ایرلند در تهران تا سال ۲۰۲۳ ، در مقطع مهمی از روابط دوجانبه صورت می‌گیرد.

به گفته کاوونی، ایرلند به عنوان تسهیل کننده قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت (در تائید برجام) انتخاب شده است. این قطعنامه مسیر تعامل شورای امنیت در خصوص توافق هسته ایران، موسوم به برجام است.

وزیر خارجه ایرلند با اشاره به حمایت قوی کشورش از برجام بیان داشت: ایرلند در جایگاه یک تسهیل کننده مشتاق است که با همه بازیگران گفت وگوی نزدیکی داشته باشد و همه طرف‌ها را به پایبندی کامل به این توافق تشویق می‌کند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

اسکناس ۵ هزار تومانی جدید منتشر شد

ی مارس 7 , 2021
سری سوم اسکناس ۵۰ هزار ریالی با طرح آرامگاه حافظ در پشت این اسکناس، توسط بانک مرکزی منتشر شد. بر روی اسکناس های جدید 50هزار ریالی همچون سری های قبلی تصویر حضرت امام خمینی(ره) و در پشت این اسکناس این بار طرحی از آرامگاه حافظ با بیت «هرگز نمیرد آن […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000