رونمایی از سامانه مدیریت کرونا/ بهره گیری از اطلاعات این سامانه در بیمارستان ها

60439aa738e62_60439aa738e65

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به رونمایی سامانه مدیریت کرونا، گفت: این سامانه بر اساس اطلاعات فردی، تاریخچه پزشکی و فاکتورهای خطر به شما توصیه می کند که چه زمانی به پزشک مراجعه کنید.

دکتر علیرضا زالی امروز شنبه ۱۶ اسفندماه در نشست خبری رونمایی از سامانه "ریسک من" اظهار کرد: با شیوع کرونا شاهد خیزش عظیم پژوهشگران نسل جوان کشور بودیم که بخش عمده ای از دستاوردهای آنان در شرکت های دانش بنیان تجلی پیدا کرد.

وی با اشاره به کارکردهای سامانه ریسک من در مدیریت بیماری کرونا گفت: با استفاده از این محصول دانش بنیان می توانیم با آنالیز شواهد و مخاطرات، ارزیابی متقن و دقیقی از شرایط بیماران داشته باشیم تا افراد با مراجعه به این برنامه نرم افزاری بتوانند برای نحوه مداخلات پزشکی طرح ریزی کنند.

زالی با اشاره به اینکه در طراحی این سامانه از هوش مصنوعی بهره گرفته شده است، گفت: در استفاده از هوش مصنوعی، هرچقدر میزان داده های استخراج شده بیشتر باشد قدرت و دقت هوش مصنوعی افزون تر می شود.

وی افزود: بر همین اساس برای طراحی این سامانه نیازمند آن بودیم که مجموعه ای از اطلاعات بیماران بیمارستان های استان تهران را از جمله سن، جنس، علائم، یافته های پاراکلینیکی، تصویر برداری و … به دست آوریم و در نهایت توانستیم با استخراج بیش از ۱۲۰ هزار اطلاعات در بیمارستان های تهران به این دستاورد بزرگ برسیم.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران درباره این سامانه توضیح داد: این سامانه بر اساس اطلاعات فردی، تاریخچه پزشکی و فاکتورهای خطر به شما توصیه می کند که چه زمانی به پزشک مراجعه کنید و خوشبختانه هر شهروندی می تواند با مراجعه به این نرم افزار در این باره پیش آگهی داشته باشد.

زالی با اشاره به ظرفیت این سامانه برای بهره گیری از اطلاعات آن در بیمارستان ها، تاکید کرد: در تناسب با این نرم افزار می توانیم تخت های بیمارستانی تهران را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه از این سامانه می توان در زمینه واکسن نیز بهره برداری کرد و تشخیص داد چه کسانی ممکن است بیشتر در معرض خطر و مرگ و میر قرار داشته باشند، گفت: این سامانه ماحصل ۱۲ ماه تلاش شبانه روزی ستاد مقابله با کرونای استان تهران، اعضای شرکت دانش بنیان و معاونت درمان ستاد است.

زالی با بیان اینکه از تهدید کرونا برای به کار گیری هوش مصنوعی فرصت آفرینی شده است، ذی نفعان این سامانه را، از افراد و شهروندان گرفته تا بالاترین سطوح سازمانی دانست.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه به کارگیری بیش از ۱۲۰ هزار دیتا در این سامانه در جهان نیز بی نظیر است، از حمایت های اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و همچنین تلاش های دکتر جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران و همچنین بیمارستان های استان تهران برای در اختیار قرار دادن اطلاعات مورد نیاز قدردانی کرد.

در ادامه این نشست، دکتر کوهپایه زاده نیز این سامانه را حاصل یک سال تلاش و کوشش دانست و گفت: پیشرفت در مسیر دانش فنی همواره یکی از اهداف نظام سلامت و دانشگاه های علوم پزشکی بوده است.

وی با بیان اینکه این سامانه برای مدیریت سایر بیماری ها نیز قابل تعمیم خواهد بود، یادآور شد: با دانش متخصصان و مهندسان می توان نرم افزارهای مشابهی برای مدیریت بیماری هایی همچون دیابت، فشارخون، بیماری های قلبی و عروقی و … طراحی کرد تا افراد بتوانند شرایط بیماری خود را شناسایی و خطرات در کمین خود را درک کنند.

دکتر نادر توکلی معاون درمان ستاد کرونای تهران نیز با بیان اینکه تحقق چنین دستاوردهایی با حماتی در سطوح حاکمیتی امکان پذیر است، تاکید کرد: با استفاده از این اپلیکیشن هر فردی می تواند شرایط سلامت خود را ارزیابی کند و همچنین نتایج این سامانه می تواند در جایگاه سازمانی نیز مورد بهره برداری قرار بگیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سامانه ریسک من پیش بینی دقیق و اختصاصی از علائم بیماری و پتانسیل شدت بیماری را قبل از ابتلا به کرونا ارایه می دهد.

افراد در ریسک من می توانند به درصد دقیقی از آسیب پذیری و احتمال حاد شدن وضعیت خود در صورت ابتلا به کرونا پی ببرند و با علائم احتمالی خود در صورت ابتلا به کرونا آشنا شوند. ریسک من بر اساس میزان آسیب پذیری افراد محتوای اختصاصی با شرایط را در اختیار افراد قرار می دهد.

مجموعه پیش بینی های ریسک من، باعث عدم مراجعه غیر ضروری به بیمارستان و یا مراجعه فوری برای گروه های پرریسک به بیمارستان می شود.

این سامانه رایگان، در دسترس و قابل استفاده برای تمام افراد جامعه است و استفاده از آن به دور از پیچیدگی های نرم افزاری است.

علاقه مندان با مراجعه به آدرس اینترنتی www.Riskman.com می توانند از امکانات این سامانه بهره گیری کنند.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

سفر به کدام شهر‌ها در نوروز ۱۴۰۰ ممنوع است؟/ آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهر‌های کشور

ش مارس 6 , 2021
با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص سفرهای نوروزی، اسامی شهرهای ممنوعه برای سفر ارائه می‌شود. بر اساس مصوبه‌ امروز ستاد ملی مقابله با کرونا سفرهای نوروزی در شهرهای قرمز و نارنجی کاملاً ممنوع است و فقط این امکان فراهم شده است که در شهرهای آبی و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000