دیدار پاپ و آیت‌الله سیستانی تأثیرات بسیاری در ابعاد مختلف دارد

سیاسی/ بین الملل 60431ba57427b_60431ba57427d یک کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان این که به نظر می‌رسد سفر پاپ به عراق از یک موضع انسانی و عادلانه صورت گرفته است، اظهار کرد: امیدواریم در پی این سفر یک صلح عادلانه برای مردم منطقه به ویژه عراق حاصل شود.

سید رضا صدر الحسینی با بیان اینکه با توجه به علاقه مندی پاپ برای سفر به عراق و دیدار با حضرت آیت الله سیستانی، سفر ایشان به این کشور از روز جمعه آغاز شد، گفت: در روز شنبه قرار است دیدار رهبر کاتولیک های جهان و آیت الله سیستانی انجام شود و این دیدار می تواند تاثیراتی در ابعاد مختلف داشته باشد .

وی با بیان اینکه اقدامات نظام سلطه از جمله آمریکا علیه منطقه و جهان اسلام تاثیرات مخربی برای کشورهای غرب آسیا از جمله عراق داشته و خسارت های فراوانی ایجاد کرده است و این انتظار وجود دارد که در این سفر به این مسائل از سوی پاپ توجه شود، اظهار کرد: معمولا مقامات کلیسا به معنای ''صلح'' توجه کرده اند ولی کمتر به موضوعی به نام «صلح عادلانه» اهتمام داشته اند .

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه در این سفر قرار است پاپ با برخی از گروه های مردم نهاد و همچنین تعدادی از مسیحیان و آشوریان عراقی نیز دیدار و رایزنی داشته باشد، افزود: امیدواریم ایشان به این موضوع توجه داشته باشند که این امنیتی که اکنون مسیحیان عراقی با آن روبه‌رو هستند با تلاش بسیار زیاد مسلمانان به ویژه شیعیان و فرماندهان جریان مقاومت حاصل شده است و امیدواریم پاپ نسبت به اقدام ظالمانه و ترور دولتی که توسط دولت آمریکا علیه کسانی که برای حفظ امنیت مردم عراق از جمله مسیحیان تلاش بسیار زیادی کردند از جمله سردارشهید قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان ایشان صورت گرفته، اظهار نظر قاطعی انجام دهند تا مسلمانان بتوانند از این اظهار نظر بالاترین مقام کلیسا در جهان مسیحیت برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا استفاده کنند.

صدرالحسینی در پایان گفت: به نظر می‌رسد که این سفر از یک موضع عادلانه و انسانی صورت گرفته است و امیدواریم که در پی این سفر، صلحی عادلانه برای مردم منطقه و به ویژه عراق حاصل شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

واکنش دلار و سکه به اخبار سیاسی/ آخرین قیمت‌ها پیش از ١۶ اسفند

ش مارس 6 , 2021
در آخرین روز هفته،‌ دلاربه کانال ۲۴ هزار تومانی ریزش کرد.اسکناس آمریکایی ۳۳۰ تومان از ارزش خودرا ازدست دادو به بهای ۲۴ هزار و ۹۷۰ تومان رسید. این اتفاق درحالی رخ داد که دلار ۵ روز کاری درکانال ۲۵ هزار تومان بود. به گفته فعالان، اخبار متفاوتی در انتهای هفته […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000