واکنش‌ها به اظهار نظر جنجالی محسن رضایی درباره توافق با آمریکا/ دبیر مجمع به واشنگتن گرا داد؟

سیاسی/ سیاست خارجی 60426a334d9f9_2021-03-05_20-58 واکنش‌ها به اظهارنظر محسن رضایی درباره تحریم‌ها ادامه دارد. مشاور رئیس جمهور به محسن رضایی گفته است: همان یک عملیات فریب قدیمی کافی‌است.

محسن رضایی در اظهارنظری، از رفع تحریم‌ها تا یک سال دیگر سخن گفته، موضوعی که منتقدانش آن را نوعی گرا دادن به دولت بایدن تفسیر کرده‌اند. نوعی گرای انتخاباتی.

در واکنش به اظهار نظر محسن رضایی، حسام الدین آشنا نیز در توییتی نوشت: همان یک عملیات فریب قدیمی کافی‌است.

محسن رضایی پیش از این در مصاحبه با فایننشیال تایمز گفته بود: حاضر به مذاکره با آمریکا بر سر برجام در صورت دریافت سیگنالی مشخص مبنی بر رفع تحریم ها در کمتر از یک سال هستیم.

پیش از این، وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت نیز به این اظهار نظر واکنش نشان دادند (اینجا بخوانید).

ظریف تاکید کرده که حرفهای رضایی موضع رسمی ایران نیست.

واکنش اصلاح طلبان به اظهارنظر رضایی متفاوت است و آنها، رضایی را متهم به گرا دادن انتخاباتی کردند.

مصطفی فقیهی، مدیرمسئول سایت انتخاب در پیامی در کانال تلگرامی خود در مورد اظهار نظر محسن رضایی نوشت: پیام خطرناکی که محسن رضایی به آمریکا مخابره کرد: رفع تحریم‌ها را عقب بیاندازید!

آقای محسن رضایی کاندیدای بالقوه انتخابات گفته است «حاضر به مذاکره با آمریکا بر سر برجام در صورت دریافت سیگنالی مشخص مبنی بر رفع تحریم ها در کمتر از یک سال هستیم»

نه به آن شوری شورچشمانه و نه به این، بی‌نمکی و تلخی!

‏کدام موضع اصولگرایان را باور کنیم؟ اگرچه این گزاره در میان‌شان مشترک است ؛ «فقط با ما مذاکره کنید، به انتفاع جناحی آن در ⁧انتخابات۱۴۰۰⁩ محتاحیم»

حقیقتاً ‏این سخن عجیب ⁧محسن رضایی⁩، نه تنها یک عقب‌نشینی غیرحرفه‌ای‌ست و ممکن است باعث اختلال در مذاکرات ⁧#ظریف⁩ شود، بلکه این پیام خطرناک را به آمریکا و البته اقتصاد ایران مخابره می‌کند:

‏«جناب آمریکا! با اصولگراها راحت‌تر میتوان به توافق رسید! مذاکرات را چند ماه (لااقل تا پس از انتخابات) عقب بیانداز!»

تو را به آنچه می‌پرستید، منافع ملت و کشور را فدای منافع شخصی نفرمایید!

رضایی البته کمی بعد مواضع خود را تصحیح کرد و بر رفع سریع تحریم‌‌ها تاکید داشت اما این اصلاحیه در کوران انتقادها کمی دیرهنگام به نظر می‌رسد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

دلتنگی، خسرو خورشیدی را به ایران برگرداند

ج مارس 5 , 2021
خسرو خورشیدی، طراح صحنه و مدرس تیاتر، پس از مدتی اقامت در آمریکا، به ایران بازگشته‌ است. به گزارش خبر فوری، خسرو خورشیدی در دیدار با نیکنام حسینی‌پور گفت: «من دوست داشتم هر آنچه را که می توانم در مملکت خودم ارائه دهم و باعث سربلندی آن شوم، به همین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000