تاثیر واکسیناسیون اعضای «دو نشست» چین با واکسن «سینوفارم» در جلب اعتماد جهان

سیاسی/ بین الملل 604253e50e242_2021-03-05_19-23 نشست سالانه مجلس ملی نمایندگان و کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین که هر دو تقریبا همزمان برگزار می شود، یک رویداد پرشکوه سیاسی سالانه در چین محسوب می شود.

نشست سالانه مجلس چین در پکن در حال برگزاری است؛ آقای «یو چینگ مینگ» رئیس هیئت مدیره شرکت داروسازی «سینوفارم» چین، که واکسن های ضد کرونای تولیدی آن در حال توزیع در کل دنیاست، نیز به عنوان یکی از نمایندگان مجلس چین در این نشست حضور دارد؛ این مقام چینی از واکسینه شدن تمامی نمایندگان مجلس و اعضای کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین به وسیله واکسن شرکت سینوفارم خبر داده و این در حالیست که تعداد کلی این نمایندگان بیش از 5 هزار نفر است.

نشست سالانه مجلس ملی نمایندگان و کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین که هر دو تقریبا همزمان برگزار می شود، یک رویداد پرشکوه سیاسی سالانه در چین محسوب می شود و از آن جهت که سیاست ها و تصمیمات مهمی در جریان این نشست ها اتخاذ می گردد، مورد توجه کل جهان قرار گرفته است و دریچه ای برای آشنایی با سیاست ها و یا رویکردهای جدید پکن تلقی می شود.

نمایندگان مجلس و اعضای کنفرانس مشورت سیاسی خلق نیز به عنوان طراحان و تصمیم گیرندگان مهم امور سیاسی چین، با واکسینه شدن با واکسن تولیدی این کشور، مردم بیشتری را به واکسیناسیون با واکسن های چین ترغیب کرده اند.

ذکر این نکته ضروری است که تمایل چینی ها به دریافت واکسن کرونا در سطوحی بالایی در جهان گزارش شده است؛‌ بر اساس نتایج نظرسنجی انجام شده در ماه سپتامبر سال 2020 میان 20 هزار بزرگسال در 27 کشور جهان، 97 درصد از چینی ها نسبت به دریافت واکسن ضد کرونا ابراز تمایل کرده اند که این درصد، بیشترین درصد تمایل در میان کشورهای شرکت کننده در این نظرسنجی محسوب می شود.

در این بین، هیچ گونه عوارض غیر عادی ناشی از تزریق واکسن کرونا در نمایندگان مجلس و اعضای کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین گزارش نشده است و همه آنها طبق برنامه ریزی های انجام شده در نشست های چین شرکت کردند که این امر به نوعی می تواند ایمنی و اثربخشی واکسن های کرونای شرکت سینوفارم چین را به اثبات برساند.

چین در دسامبر سال گذشته (2020) واکسیناسیون هدفمند جمعیت نیازمند به دریافت واکسن ضد کرونا را آغاز کرد و در حال حاضر واکسیناسیون عمومی در برابر کرونا نیز در برخی مناطق این کشور آغاز شده است؛ جدیدترین آمارها حاکی از آن است که 52 میلیون دوز واکسن کرونا در سراسر چین تزریق شده است و این رقم در پکن به حدود 5 میلیون دوز می رسد.

علاوه بر شروع واکسیناسیون علیه کرونا در چین، واکسن های تولیدی این کشور در کل جهان نیز به دو روش کمکی و صادراتی در حال توزیع است.

آقای «گوا وی مینگ» سخنگوی کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین درباره استانداردهای مربوط به واکسن های چینی کرونا گفته است که واکسن های ضد کرونای چین از نظر تحقیقات فنی و عرضه بازاری و فاز سوم آزمایشات بالینی، همتراز با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و استانداردهای داروسازی کشورهای پیشرفته قرار دارند.

جهت بررسی ایمنی و اثربخشی واکسن های ضد کرونای چین، می توان به کارکرد این واکسن ها در امارات نگاهی انداخت؛ امارات که مجوز انجام فاز سوم آزمایشات بالینی واکسن های ضد کرونای شرکت سینوفارم چین را صادر کرده است، اولین کشوری بود که تزریق این واکسن ها را تائید کرد.

دکتر «نوال الکعبی» رئیس کمیته مدیریت بالینی کرونای امارات اخیرا درباره نتیجه واکسیناسیون با واکسن های ضد کرونای تولیدی چین تاکید کرده است که بدنبال آغاز تزریق عمومی واکسن های سینوفارم در این کشور، تعداد موارد بستری ناشی از ابتلا به کرونا در بیمارستان های ابوظنی به شدت کاهش داشته و کسی از بیماران مبتلا به کرونا به «آی سی یو» منتقل نشده است؛ بر اساس اظهارات الکعبی، هیچ مورد فوتی در امارات در میان کسانی که با واکسن ضد کرونای سینوفارم واکسینه شده اند، گزارش نشده است.

رئیس کمیته مدیریت بالینی کرونای امارات همچنین اعلام کرده است که از پایان سال 2020 میلادی تاکنون، واکسن های ضد کرونای تزریق شده در ابوظبی، اکثرا واکسن های تولیدی شرکت سینوفارم چین بوده اند.

همان طور که در بالا نیز تاکید شد، تمامی نمایندگان مجلس چین که در نشست سالانه مجلس این کشور حضور دارند، توسط واکسن ضد کرونای تولیدی کشورشان واکسینه شده اند و روند تحقیق و تولید و عرضه واکسن های چین مطابق با استانداردهای سطح بالای بین المللی پیش می رود؛‌ بنابراین، می توان انتظار داشت که به زودی واکسیناسیون در برابر کرونا با درصد بالاتری در چین اجرایی شود و این کشور به جمعیت بیشتری در کل دنیا در برابر کرونا کمک رسانی کند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کدام نگرانی‌ها نسبت به ویروس کرونای انگلیسی واقعی است؟

ج مارس 5 , 2021
رییس شبکه بیماری‌های ویروسی ایران گفت: ویروس کرونا جهش یافته موسوم به کرونا انگلیسی از جنبه‌های مختلف خطرات و نگرانی‌هایی بین مردم ایجاد کرده که برخی از آنها جدی است. دکتر سید محمد جزایری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران روز جمعه در گفت و گویی، یکی از نگرانی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000