مرگ ۲ شهروند کره جنوبی پس از تزریق واکسن آسترازنکا

603f7d80c9973_2021-03-03_15-43

پس از مرگ دو نفر ازشهروندان کره جنوبی در پی تزریق واکسن کرونای آسترازنکا، مقامات این کشور خواستار بررسی فوری علت مرگ آنان شدند.

مقامات کره جنوبی روز چهارشنبه دستور بررسی علت مرگ دو نفر از شهروندان این کشور را که بیماری پیش زمینه ای داشتند و در طی چند روز پس از دریافت واکسن بریتانیایی-سوئدی آسترازنکا AstraZeneca جان خود را از دست دادند، صادر کردند.

خبرگزاری یونهاپ کره گزارش داد که یکی از این دو نفر، فرد 63 ساله ای بود که با بیماری مغزی-عروقی در خانه سالمندان بستری بود و پس از تزریق واکسن آسترازنکا علائم (کرونا) از جمله تب شدید را نشان داد.

بر اساس اعلام یونهاپ، این فرد روز سه شنبه به بیمارستان بزرگتری منتقل شد، اما پس از بروز علائم مسمومیت خون و ذات الریه درگذشت.

فرد دیگری که در بیشتر از 50 سال سن داشت و مبتلا به بیماری قلبی و دیابت بود روز چهارشنبه پس از چندین حمله قلبی درگذشت. وی یک روز قبل واکسن مشابهی دریافت کرده بود.

یک مقام مسئول در آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری های کرهKDCA به رویترز گفت که در حال تحقیق در مورد علت مرگ این افراد است اما جزئیات گزارش یونهاپ را توضیح نداد یا تأیید نکرد.

سخنگوی AstraZeneca در سئول نیز اعلام کرد که این شرکت در حال حاضر نظری در این باره ندارد.

کره جنوبی هفته گذشته واکسیناسیون جمعیت خود را آغاز کرد. آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری های کرهKDCA در بیانیه ای اعلام کرد تا سه شنبه نیمه شب 85 هزار و 904 نفر اولین دوز واکسن AstraZeneca را دریافت کرده و 1524 نفر دیگر واکسن فایزر تزریق کرده اند.

کره جنوبی روز سه شنبه از ثبت 444 مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد که نسبت به 344 مورد اعلام شده در روز دوشنبه روند افزایشی نشان می دهد. شمار مبتلایان این کشور به 90816 نفر افزایش یافته و تعداد مرگ و میر نیز به 1612 نفر رسیده است.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تمدید مجدد مهلت ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰

چ مارس 3 , 2021
سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: مهلت ثبت نام در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ تمدید شد. روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: پیرو اطلاعیه مورخ ۹۹/۱۲/۰۹، به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000