فعال تایلندی به سوزاندن پرتره پادشاه متهم شد

سیاسی/ بین الملل 603f5765475bd_603f5765475c1 یک فعال ضد دولتی که به سوزاندن پرتره پادشاه این کشور متهم شده بود، امروز (چهارشنبه) دستگیر شده است.

این فعال، یکی از جدیدترین دستگیر شدگان در ماه‌های اخیر به اتهام توهین به پادشاهی تایلند است.

این فعال و موسیقی‌دان تایلندی ۳۲ ساله به نام "چایامورن (امی) کائه‌ویبونپان" در استانی واقع در شمال بانکوک به سوزاندن پرتره پادشاه تایلند در مقابل زندان بانکوک، محل زندانی چهار فعال برجسته دیگر، متهم شده است.

وی بر اساس قانون توهین به پادشاهی تایلند متهم شده که اگر گناهکار شناخته شود تا ۱۵ سال حبس در انتظارش است.

رئیس پلیس بانکوک در یک نشست خبری گفت: ما شاهد این اقدام بودیم.

چندین ماه اعتراضات به رهبری جوانان تایلندی علیه دولت پرایوت چان اوچا، نخست وزیر این کشور در سال گذشته میلادی به شکسته شدن برخی از تابوها در تایلند منجر شد که از جمله آن می‌توان به درخواست‌ها برای ایجاد اصلاحات در پادشاهی قدرتمند این کشور آسیایی اشاره کرد.

بر اساس داده‌های گروه حقوقی وکلای تایلندی برای حقوق بشر، دست کم ۶۱ تن با استناد به این قانون متهم شده‌اند. چهار نفر از رهبران شناخته شده اعتراضات در انتظار دادگاهی، در زندان به سر می‌برند.

سوزانده شدن این پرتره روز سه شنبه و پیش از آن رخ داد که معترضان به سمت پایگاه نظامی بانکوک حرکت کردند تا از پادشاه بخواهند کنترل مستقیم واحدهای ارتش را که در سال ۲۰۱۹ توسط دولت پریایوت چان اوچا، رئیس سابق ارتش به وی منتقل شده، کنار بگذارد.

پلیس نخستین بار روز یکشنبه از گلوله پلاستکی، آب پرفشار و گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

احتمال لغو برخی پروازها و استرداد پرداختی مسافران/ استرداد هزینه بلیت در صورت لغو پرواز

چ مارس 3 , 2021
رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: اگر به دلیل شرایط خاص شیوع ویروس کرونا در کشور، پروازهایی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا محدود یا ممنوع شود، هزینه بلیت آن به صورت کامل به مسافران بازگردانده خواهد شد. در پی بروز شرایط شکننده و هشدار آمیز شیوع ویروس کرونا در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000