شناسایی ۷۰ نوع جهش ویروس کرونا در ایران

شناسایی ۷۰ نوع جهش ویروس کرونا در ایران

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا امروز، افزون بر ۷۰ نوع جهش در ایران شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبدا، کیانوش جهانپور، در رابطه با موتاسیون (جهش) های ویروس کووید ۱۹ در ایران، اظهار داشت: ویروس‌های RNA دار نسبت به ویروس‌های DNA دار، سرعت جهش بیشتری دارند و با توجه به اینکه کرونا ویروس‌ها از زمره ویروس‌های RNA دار است، طبیعتاً در آنها بیشتر مشاهده می‌شود، سرعت جهش در ویروس‌های RNA دار به صورت میانگین شاید ۱۰ هزار برابر ویروس‌های DNA دار است. کرونا نیز اگرچه نسبت به برخی ویروس‌های RNA دار لزوماً سرعت جهش بیشتری ندارد لکن در همه ماه‌های گذشته جهش‌های متعددی را در ایران و جهان به خود دیده است که البته بسیاری از این جهش‌ها لزوماً منتهی به تغییر رفتار ویروس یا واکنش متفاوتی به واکسن و آنتی بادی‌ها و سیستم ایمنی نشده اند و قابل توجه نبوده و نیستند.

وی افزود: متأسفانه انتقال ناقص مطالب و گزارش‌های علمی مطروحه هفتگی در ستاد ملی مقابله با کرونا آن هم از جانب افراد غیر از سخنگوی رسمی این ستاد و یا پوشش خبری ناقص آن در مواردی موجب سو تفاهم و سو برداشت شده و انتظار می‌رود اکنون که ستاد ملی مقابله با کرونا سخنگوی رسمی و مشخص دارد، اعلان مصوبات و اطلاعات منحصر به سخنگو باشد و سایر اظهارات، وجهی ندارد و رسانه‌ها این موضوع را در اطلاع رسانی مطالب، لحاظ کنند و البته اعضای ستاد نیز توجه بیشتری به این مهم داشته باشند، واژگان موتاسیون ایرانی که به نقل از نایب رئیس محترم مجلس نیز منتشر شده است، اطلاق درستی نیست و صحت ندارد و تا امروز از میان واریانت های شناخته شده با مبدا انگلیس، آفریقای جنوبی، برزیل و کالیفرنیا صرفاً واریانت انگلیسی در ایران مشاهده شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بسان همه ماه‌های گذشته، مونیتورینگ و رصد مستمر ژنتیک ویروس و بررسی‌های فیلوژنتیکی و توالی یابی ژنتیکی در کشور در مراکز مشخص جریان دارد و تا کنون جهش اساسی با تغییر معنادار رفتار ویروس در ایران مشاهده و گزارش نشده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : مهر

پست بعدی

به زودی روند پرداخت بدهی عراق به ایران آغاز می‌شود

ش فوریه 27 , 2021
سیاسی/ بین الملل وزیر خارجه عراق که به تهران سفر کرده با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار فواد حسین با ارائه گزارشی از تحولات سیاسی و امنیتی اخیر در عراق اظهار داشت: امنیت و ثبات زیر ساخت توسعه اقتصادی و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000