بایدن: کریمه جزو اوکراین است

سیاسی/ بین الملل 6039e06997b28_6039e06997b2b رئیس‌جمهور آمریکا گفت، ایالات متحده در کنار اوکراین می‌ایستد و روسیه را بابت خصومتش علیه شبه جزیره کریمه پاسخگو خواهد کرد.

این اظهارات جو بایدن در قالب بیانیه‌ای در سالروز الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ مطرح شد.

بایدن گفت: ایالات متحده الحاق ادعایی این شبه جزیره به روسیه را نپذیرفته و هرگز آن را به رسمیت نخواهد شناخت و ما در کنار اوکراین علیه اقدامات خصمانه روسیه خواهیم ایستاد. ما همچنان به کارمان ادامه میدهیم تا روسیه را بابت سوءرفتارها و تجاوزات در اوکراین پاسخگو کنیم.

دولت بایدن گفته است، به دنبال تحویل گرفتن دولت در ۲۰ ژانویه از دونالد ترامپ، هنوز در حال بررسی سیاست خارجی خود در قبال روسیه، چین و دیگر حوزه‌های کلیدی است.

بایدن دموکرات اواخر ماه گذشته در گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه او را در خصوص طیفی از موضوعات از جمله حاکمیت اوکراین، حبس الکسی ناوالنی، منتقد روس، مداخله ادعایی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و همچنین حمله سایبری بزرگ علیه دولت آمریکا در سال گذشته تحت فشار گذاشت. کاخ سفید در روزهای اخیر اعلام کرد، به روسیه بابت هک شرکت سولارویندرز در هفته‌های آتی پاسخ خواهد داد.

بایدن گفت: ایالات متحده مانند اوایل این درگیری همچنان در کنار اوکراین و متحدان و شرکای آن ایستاده است. ما در این سالگرد غم‌انگیز، یک حقیقت ساده را دوباره تأیید می‌کنیم: کریمه، اوکراین است.

سربازان روسی در سال ۲۰۱۴ شبه جزیره کریمه در سواحل دریای سیاه را که بخشی از قلمرو اوکراین بود، تصرف کردند و پس از آن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه این منطقه را تحت حاکمیت مسکو قرار داد.

همزمان با آن رویداد، کرملین با پشتیبانی از از شورش مسلحانه جدایی‌طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین، عملا آتش جنگی را برافروخت که همچنان با شعله کمتری ادامه دارد و در نتیجه آن، مناطقی از قلمرو اوکراین همچنان خارج از کنترل دولت کی‌یف قرار گرفته است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

قیمت نفت خام سقوط کرد

ش فوریه 27 , 2021
قیمت نفت خام در پایان معاملات دیشب، جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران)، با نگرانی از رشد عرضه در آینده نزدیک، سقوط کرد اما شاخص‌ها توانستند به رشد هفتگی و ماهانه دست یابند. قیمت نفت خام در پایان معاملات دیشب، جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران)، با نگرانی از رشد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000