خودروهای بالاتر از چه قیمتی مشمول مالیات جدید می‌شوند؟

60380041db91e_60380041db923 دارندگان خودروهای لوکس سال آینده مالیات پرداخت می‌کنند.

نمایندگان مجلس میزان دریافت مالیات از انواع خودروهای لوکس را مشخص کردند.

بر اساس مصوبه مجلس کلیه مالکین (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی به نام خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل که در پایان سال ۱۴۰۰ مجموع ارزش آنها بیش از ده میلیارد ( ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۱۰) ریال باشد به شرح زیر مشمول مالیات سالانه خودرو هستند. این مالیات به صورت پلکانی تعیین شده است.

مقرر است دارندگان خودروهایی تا مبلغ پانزده میلیارد ( ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۱۵) ریال نسبت به مازاد ده میلیارد ( ۰۰۰ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۱۰) ریال یک درصد (۱%) اقدام کنند. مالیات تعیین شده بر خودروهای لوکس به این شرح تعیین شده است:

۲- تا مبلغ سی میلیارد( ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۳۰) ریال نسبت به مازاد پانزده میلیارد( ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۱۵) ریال دو درصد (۲%)

۳- تا مبلغ چهل و پنج میلیارد( ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۴۵) ریال نسبت به مازاد سی میلیارد( ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۳۰) ریال سه درصد (۳%)

۴- نسبت به مازاد چهل و پنج میلیارد( ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۴۵) ریال چهار درصد (۴%)

ماخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند قیمت روز انواع خودرو با توجه به تاریخ ساخت یا واردات آن است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تا پایان سال ۱۳۹۹ تعیین و اعلام می شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

عادت‌هایی که نشان می‌دهند فرد در خانواده‌ای فقیر بزرگ شده است

ج فوریه 26 , 2021
با تیزبینی می‌توانید تشخیص دهید فردی در فقر و تنگدستی بزرگ شده است یا خیر. صحبت کردن از فقر و مشکلات خانوادگی برای خیلی ها دشوار است و بسیاری ترجیح می دهند که دوران سخت کودکی شان مثل یک راز سربسته باقی بماند. اما حتی اگر دوران نداری خانواده ای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000