علی دهباشی همچنان در حال جنگ با کرونا است

60376d12a4d51_2021-02-25_12-55 علی دهباشی بعد از ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری و امروز وضعیت سلامتی اش تشریح شد.

فرزند علی دهباشی از سلامت این پیشکسوت ادبیات و فرهنگ ایران، خبر داد و گفت: خوشبختانه پزشکان با تجویز دارو، از گسترش ویروس در سیستم تنفسی او جلوگیری کردند.

شهاب دهباشی درباره وضعیت سلامتی پدرش پس از ابتلا به کرونا گفت: وضعیت ایشان رو به بهبود است و اکسیژن خون او به سطح معمول و امروز به عدد ۹۲ رسیده است.

وی افزود: علی دهباشی در خانه بستری است و دستگاه‌های تنفسی لازم را هم در اختیار دارد، پزشکان به دقت وضعیت سلامتی ایشان را زیر نظر دارند و در حال مداوای وی هستند.

دهباشی در پاسخ به این سوال که بیماری تنفسی پدرش، برای وضعیت کرونایی او مشکل‌آفرین نبوده است؟ تشریح کرد: با توجه به این که وضعیت تنفسی ایشان در سال‌های اخیر خیلی خوب نبوده است، پزشکان با همه توان تلاش کرده اند که ویروس به ریه نرسد و بخش‌های عمیق سیستم تنفسی را درگیر نکند.

فرزند علی دهباشی، با بیان این که هفته دوم بیماری، بسیار مهم است، اضافه کرد: باید ببینیم شرایط در ادامه به شکلی پیش می رود و امیدواریم وضعیت ایشان پایدار بماند.

علی دهباشی یکم فروردین سال ۱۳۳۷، در تهران به دنیا آمد.

دوران ابتدایی را در دبستان بامشاد و دوره دبیرستان را تا چهارم ریاضی در دبیرستان‌های دکتر خانعلی و فردوسی گذراند. از سال آخر دبستان کار در چاپخانه را آغاز کرد و به‌عنوان مصحح نمونه‌های چاپی چندین انتشاراتی در چاپخانه مسعود سعد کار می‌کرد.

وی زیر نظر استادانی چون سیدابوالقاسم انجوی شیرازی (۱۳۳۰-۱۳۷۲)، سیدمحمدعلی شهرستانی (۱۲۶۳-۱۳۴۵)، قمر آریان (۱۳۰۱-۱۳۹۱)، مهرداد بهار(۱۳۰۸-۱۳۷۳)، غلامحسین یوسفی (۱۳۰۶-۱۳۶۹) و عبدالحسین زرین‌کوب (۱۳۰۱-۱۳۷۸) با مبانی فرهنگ، تاریخ و ادبیات ایران آشنا شد.

در دوران نوجوانی از اعضای فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌شمار می‌رفت.

علی دهباشی با ماهنامه‌ها و نشریات ادبی، فرهنگی و هنری همچون آرش، برج، چراغ، دنیای سخن و آدینه و دفتر هنر همکاری مستمر داشته است.

از سال ۱۳۶۹ به مدت ۷ سال سردبیر ماهنامه کِلک بود و از شهریور ۱۳۷۷ سردبیری مجله بخارا را برعهده گرفت.

وی بنیانگذار نشست‌های فرهنگی-هنری-اجتماعی با عنوان شب‌های بخارا است که یکی از بهترین مجموعه نشست‌های ادبی در دوران معاصر به شمار می‌روند.

دهباشی ۳ سال ویراستار فصلنامه فرهنگستان علوم بود و به عنوان ویراستار انتخاب شده هیأت امناء چاپ آثار سیدمحمدعلی جمالزاده نیز برگزیده شد.

وی با مجله نقد و بررسی کتاب تهران نیز همکاری داشت. از فروردین ۱۳۸۲ تا مهر ماه ۱۳۸۴ سردبیر فصلنامه سمرقند بود که ده شمارة از این مجله را منتشر کرد. علاوه بر بخارا سردبیری فصلنامه سیمیا بر عهده گرفته است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

همتی: تصمیم گیری در مورد FATF دیر شده است

پ فوریه 25 , 2021
رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با جلسه با مجمع تشخیص پیرامون بررسی لوایح "پالرمو" و "سی اف تی" گفت: این موضوع جزو ضرورت های بانکی بوده و تصمیم گیری برای آن خیلی هم دیر شده است. رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با جلسه با مجمع تشخیص پیرامون بررسی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000