عراق بر لزوم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تاکید کرد

سیاسی/ بین الملل 6034e82ebea54_2021-02-23_15-04 وزیر خارجه عراق بر لزوم بازگشت سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب تاکید کرد.

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که «فواد حسین» وزیر خارجه عراق در جریان دیدار روز گذشته خود با گروهی از مسئولان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از "حجم افزایش و رشد همکاری دوجانبه عراق و عربستان ابراز خرسندی و از سازکار هماهنگی سه جانبه بین عراق، اردن و مصر تقدیر کرد".
وی همچنین به نشست های اخیر اتحادیه عرب در سطح وزیران و لزوم فعال سازی سازوکار همکاری عربی در قالب این اتحادیه پرداخت.
برپایه این گزارش، فواد حسین همچنین به لزوم بازگرداندن سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب برای تحقق تکامل در فعالیت و هماهنگی عربی اشاره کرد.
فواد حسین وزیر خارجه عراق دیروز در سفری رسمی به دعوت همتای سعودی خود به ریاض سفر کرد.
وزیر خارجه عراق دیروز در سفر به عراق به طور جداگانه با «نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی دیدار و درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای بحث و تبادل نظر کرد.

اتحادیه عرب در سال ۲۰۱۱ تحت فشار برخی کشورهای عضو و با هدف تضعیف دولت مرکزی در مبارزه با تروریست های تکفیری عضویت دمشق را در این اتحادیه تعلیق کرد و در طول بیش از هفت سال جنگ داخلی در این کشور، روابط سوریه با اعضای این اتحادیه بسیار سرد بود.

با این حال امارات عربی متحده و بحرین با شعار لزوم مقابله با «دخالت‌های منطقه‌ای» در سوریه و لزوم تقویت و فعال‌سازی «نقش عربی» در حفظ تمامیت ارضی این کشور، از بازگشایی سفارتخانه‌های خود در دمشق خبر دادند.

سفیر دائم عربستان سعودی در سازمان ملل که کشورش نقش اصلی در تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب داشت، خرداد ماه امسال در چرخشی معنادار گفته که سوریه باید بزودی به این اتحادیه بازگردد و این اقدام به گام‌های اولیه‌ای نیاز دارد.

تمایل کشورهای عربی برای ایجاد ارتباط دوباره با سوریه و بازگشت این کشور به اتحادیه عرب به ویژه بعد از آن تشدید شد که ارتش این کشور موفق شد بخش عمده ای از خاک کشور را از لوث وجود تروریست های تکفیری آزاد کند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی ۱۵ درصد افزایش یافت

س فوریه 23 , 2021
با موافقت نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (سه شنبه) ۱۵ درصد به عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی افزوده شد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۵ اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با بند «ز» […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000