هایکو ماس: آمریکا تمایل به گفت‌وگوی غیررسمی با اعضای برجام دارد

سیاسی/ بین الملل 60341183562c1_60341183562c3 «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان دوشنبه گفت که در جریان مذاکرات امروز وزیران خارجه اتحادیه اروپا با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا درباره موضوعات متعددی بحث شد.

بر اساس اعلام صحفه توییتر وزارت خارجه آلمان، ماس گفت: «تمایلی از طرف آمریکایی وجود دارد تا گفت‌وگوهای غیررسمی با اعضای برجام داشته باشد.»

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز شامگاه دوشنبه در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر خبر داد که بلینکن امروز در نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپا مشارکت کرد.

بر اساس گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در این گفت‌وگوها درباره ویروس کرونا، ایران، روسیه،‌ چین و تغییرات آب و هوایی و دیگر چالش‌های امنیتی و اقتصادی بحث شد.

در تاریخ ۱۸ فوریه (۳۰ بهمن ماه)، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که آمریکا آمادگی دارد به دعوت اتحادیه اروپا در مذاکرات با ایران و دیگر اعضای برجام (روسیه، انگلیس، چین، فرانسه و آلمان) در خصوص برنامه هسته‌ای ایران مشارکت کند.

واشنگتن در حالی برای بازگشت به برجام ابراز تمایل کرده که مقام‌های دولت بایدن در مناسبات مختلف با تعیین شرط برای بازگشت خود به برجام مدعی شده‌اند که در صورت بازگشت کامل ایران به تعهداتش ذیل این توافق هسته‌ای، حاضر به بازگشت به برجام هستند اما مقام‌های جمهوری اسلامی بارها تأکید کرده‌اند که این آمریکا و نه ایران بوده که با خروج از برجام تعهداتش را نقض کرده و در صورتیکه به دنبال بازگشت به این توافق است باید ابتدا تحریم‌ها علیه تهران را لغو کند و به تعهدات کامل به مفاد این توافق هسته‌ای بازگردد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

راههای درمان افسردگی پس از زایمان

س فوریه 23 , 2021
علائم آن از دوران بارداری شروع می‌شوند و ممکن است تا ماه‌ها پس از زایمان نیز ادامه داشته باشد و به افسردگی عمیق تبدیل شود که بسیار مشکل ساز می‌باشد. درمان افسردگی پس از زایمانافسردگی پس از زایمان نوعی رایج از افسردگی است که تقریبا ده الی پانزده درصد خانم‌هایی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000