ضرورت حضور مددکار اجتماعی در مدارس/آموزش و پرورش زیر بار نمی رود

ضرورت حضور مددکار اجتماعی در مدارس/آموزش و پرورش زیر بار نمی رود

عضو هیات علمی گروه مددکاری اجتماعی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، بر ضرورت حضور مددکار اجتماعی در مدارس تاکید کرد و گفت: هر ۱۰۰ دانش آموز، یک مددکار اجتماعی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه معارف وند، روز دوشنبه در نشست خبری همایش روز مددکار که قرار است در روزهای پنجم و ششم اسفناد ۹۹ در محل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شود، افزود: مددکاران اجتماعی بیش از ۲۰۰۰ ساعت کارورزی را در دوران تحصیل دانشگاهی می گذرانند، در حالی که برخی فارغ التحصیلان این رشته در برخی از دانشگاه های غیر انتقاعی و…، حتی یک مددکار را از نزدیک نمی بینند.

وی با گلایه از جفا نسبت به رشته مددکاری اجتماعی در یک دهه اخیر، نسبت به صدور مجوزهای غیر اصولی وزارت علوم برای تربیت دانشجویان مددکاری اجتماعی انتقاد کرد و گفت: در حالی که دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، ۱۲ فارغ التحصیل ارشد را در یک سال دارد، یک دانشگاه غیر انتفاعی در یک سال بیش از ۱۰۰ نفر فارغ التحصیل ارشد دارد.

معارف وند ادامه داد: متاسفانه فارغ التحصیلان مددکاری اجتماعی فریاد می زنند، اما صدای اعتراض و گلایه آنها را نادیده می گیرند.

وی افزود: این افراد ظاهرا درس خوانده اند اما کار بلد نیستند و این می تواند برای مددکاری اجتماعی خطرناک باشد. زیرا، افراد نابلد مددکاری اجتماعی، می توانند با تصمیمات و اقدامات نادرست خود، زندگی افراد آسیب پذیر را به خطر بیاندازند و باعث از دست رفتن سلامت افراد و حتی مرگ آنها شوند.

عضو هیات علمی گروه مددکاری اجتماعی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تاکید کرد: یکی از چالش های بزرگ در حوزه توانمندسازی اجتماعی، حضور افراد نابلد این رشته است.

وی با عنوان این مطلب که وزارت بهداشت با وسواس نسبت به مجوز تربیت نیروی مددکاری اجتماعی اقدام می کند، گفت: بر اساس آیین دادرسی جدید که ابلاغ شده است، می بایست در کنار دادگاه های اطفال، حداقل یک مددکار مشاور قاضی باشد. یعنی همین الان می بایست ۲۰۰۰ مددکار در دادگاه های اطفال داشته باشیم.

معارف وند ادامه داد: همچنین در سازمان زندان ها نیز مددکار اجتماعی باید حضور داشته باشد و در دادگاه های خانواده، یکی از اعضای اصلی تیم مرکز مشاوره خانواده را مددکار اجتماعی تشکسل می دهد.

وی به حضور مددکار اجتماعی در مدرسه به عنوان یکی از مهم ترین مراکز اشاره کرد و گفت: در حدود ۱۴ میلیون دانش آموز داریم که هر ۱۰۰ دانش آموز حداقل یک مددکار اجتماعی نیاز دارد اما وزارت آموزش و پرورش زیر بار جذب مددکار اجتماعی نمی رود و اولویت خود را مشاوره تحصیلی قرار داده است. در حالی که مشاور تحصیلی نمی تواند از بروز آسیب ها در مدارس پیشگیری کند.

عضو هیات علمی گروه مددکاری اجتماعی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: مددکار اجتماعی مدرسه در همه کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته مرسوم است و به خوبی از حضور این افراد در مدارس استفاده می شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : مهر

پست بعدی

نمایندگان مجلس معرفی رئیس‌جمهور به قوه قضائیه را تصویب کردند

د فوریه 22 , 2021
سیاسی/ مجلس نمایندگان مجلس با ۲۲۱ رای موافق، معرفی رئیس جمهور و کلیه مستنکفین به قوه قضائیه را تصویب کردند. در جلسه صحن علنی امروز دوشنبه ۴ اسفند ماه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس اعمال ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس نسبت به مقامات دولتی مسئول در اجرای قانون «اقدام راهبری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000