نحوه وصول و برگشت زدن چک در قانون جدید صدور چک  

60336b3ec3569_60336b3ec356c در قانون جدید چک، مالک نهایی چک در صورت کسری حساب صادرکننده می‌تواند مبلغ موجود در آن حساب را طلب کند و هم‌چنین خواهان پرداخت مبلغ کسری چک از محل مبالغ موجود در سایر حساب‌های صاحب حساب در همان بانک شود.

در صورت کافی نبودن موجودی حساب‌جاری و عدم امکان تامین وجه چک از محل سایر حساب‌های صادرکننده آن در همان بانک و سایر دلایل که منجر به ثبت برگشت چک شود، تمام حساب‌های صادرکننده چک در تمام بانک‌ها و موسسات اعتباری به میزان مبلغ کسری چک پس از گذشت ۲۴ ساعت از ثبت غیرقابل پرداخت بودن (ثبت برگشت چک) به ترتیب اعلامی از سوی بانک مرکزی مسدود خواهد شد.
دارنده چک برگشتی می‌تواند با در دست داشتن گواهی عدم پرداخت به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه مراجعه و صدور اجراییه از دادگاه صالح را درخواست کند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

درخواست سوئیس برای گسترش سرمایه‌گذاری در ایران/ نوبخت: استقبال می‌کنیم؛ خورشید تحریم‌ها رو به غروب است

د فوریه 22 , 2021
مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در ایران در دیدار با محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور از تقاضای شرکت‌های سوئیسی برای حضور و سرمایه‌گذاری در ایران سخن گفت و خواستار رفع موانع گمرکی و .. شد. به گفته وی، علی‌رغم تحریم‌های آمریکا، شرکت‌های فولر، سینجتا، روشه، نوارتیس علاوه بر نستله تمایل دارند […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000