مرگ آرام اَشی؛ خرس زخمی مازندران

6032b46cc73ed_6032b46cc73f1

خرس زخمی مازندران پس از سه ماه درمان در کلینیک حیات وحش پردیسان با مرگ آرام زندگی‌اش به پایان رسید.

شهاب الدین منتظمی، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان گفت: خرس نر حدوداً چهار ساله با نام " اَشی" با علامت فلجی در اندام خلفی و لاغری مفرط توسط گروه نجات حیات وحش (NGO) در آذر ماه سال جاری به کلینیک حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد.

وی اظهار داشت: اقدامات تشخیصی اولیه ازجمله تصویر برداری تشخیصی و درمانی با همکاری تیم دامپزشکی بیمارستان دکتر فتاحیان و کلینیک حیات وحش پارک پردیسان انجام پذیرفت و خرس به مدت ۳ ماه تحت درمان، تیمار و پایش ۲۴ ساعته قرار گرفت.

منتظمی افزود: با توجه به شدت صدمات وارده ناشی از شلیک گلوله، زمین گیری طولانی مدت حیوان و عدم پاسخ مورد انتظار به درمان های انجام پذیرفته در نهایت تیم درمانی و مراقب خرس در دوم اسفند ماه سال جاری تصمیم به یوتانایز ( مرگ آرام با تزریق دوز بالای داروی بیهوشی) به حیوان گرفتند.

وی گفت: صدمات ناشی از شلیک به حیوانات حیات وحش منجر به صدمات جدی و در بسیاری از موارد غیر قابل درمان می شود که کلینیک حیات وحش پارک پردیسان سالانه میزبان بسیاری از حیوانات صدمه دیده از این دست است و با وجود آنکه تمام تلاش خود را برای درمان گونه های آسیب دیده ی حیات وحش انجام می دهد، متأسفانه در برخی از موارد علی رغم به کارگیری تمام امکانات تشخیصی و درمانی بیمارستان های آموزشی، خصوصی و ارگان های مردم نهاد حامی حیوانات حیات وحش به علت شدت صدمات وارده موفق به درمان آنها نمی شود.

منتظمی در پایان گفت: گروه نجات حیات وحش (NGO) همکاری بسیار خوبی در نگهداری و درمان این خرس انجام داد و با اینکه موفق نشدیم تا جان این گونه را حفظ کنیم اما جا دارد که از زحمات بی دریغ این عزیزان تشکر کنم.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

فوری/ دولت بایدن با ایران تماس گرفت

ی فوریه 21 , 2021
سیاسی/ بین الملل رییس‌جمهور آمریکا آماده گفتگو با ایرانی‌ها درباره بازگشت به محدودیت‌های برنامه هسته‌ای این کشور است. سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد: بایدن معتقد است دیپلماسی بهترین ابزار برای منع ایران از دستیابی به بمب اتمی است. او افزود: بایدن آماده گفتگو با ایرانی‌ها درباره بازگشت به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000