موضع لایحه حمایت از زنان برابر خشونت به «خروج زنان از کشور»

603255e69cd16_2021-02-21_16-15

معاون امور زنان رئیس جمهوری گفت: طبق ماده ۵۷ لایحه "حفظ کرامت و حمایت از رنان در برابر خشونت"، زنان می‌توانند مستندات ضرورت خروج از کشور خود را به دادگاه تسلیم و با رسیدگی خارج از نوبت در دادگاه اذن خروج از کشور بگیرند.

معصومه ابتکار در حساب توئیتری خود نوشت:در ماده ۵۷ لایحه "حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت" که در دولت تصویب شده، درباره زنانی که برای خروج از کشور نیاز به اذن همسر دارند، آمده «در صورت خودداری غیر موجه شوهر از اعطای اذن، می‌توانند ضمن تقدیم دادخواست مستندات ضرورت خروج از کشور را به دادگاه خانواده تسلیم کنند.

دادگاه خارج از نوبت نسبت به موضوع رسیدگی کرده و در صورت احراز ضرورت امر، عنداللزوم پس از اخذ تامین مناسب، اذن خروج از کشور با ذکر مدت و دفعات سفر خواهد داد».

می در ادامه تاکید کرده است: به علاوه دادستان کل کشور حق ورود دارد و طبق قانون می‌تواند در موضوع رفع ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مدعی العموم ورود کند.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پاندمی کرونا باعث تغییر شغل ۱۰۰ میلیون نفر می‌شود

ی فوریه 21 , 2021
شرکت مکنزی‌ اند کو هشدار داد پاندمی کرونا باعث شتاب دادن به روند کنونی بازار کار شده است و بیش از ۱۰۰ میلیون نفر تا سال ۲۰۳۰ شغل خود را تغییر خواهند داد. شرکت مکنزی اند کو هشدار داد پاندمی باعث شتاب دادن به روند کنونی بازار کار شده است […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000