واکسن آکسفورد با فاصله دز طولانی تر موثرتر است

603110146d1f8_2021-02-20_17-05

مطالعه‌ای که به تازگی صورت گرفته نشان می‌دهد، تزریق واکسن دانشگاه آکسفورد با ایجاد فاصله طولانی میان دو دز اثربخشی بیشتری دارد و ایمنی ایجاد می‌کند.

نتایج مطالعه‌ای که روز گذشته توسط مجله پزشکی لنست منتشر شد بیانگر آن است، واکسن کووید ۱۹ آسترازنکا- دانشگاه آکسفورد زمانی موثرتر است که دوز دوم آن به جای شش هفته، سه ماه پس از اولین بار تجویز شود.

این مطالعه یافته‌های شرکت داروسازی انگلیسی-سوئدی را در اوایل ماه جاری تأیید کرد که نشان داد این واکسن به مدت سه ماه پس ازنخستین دز، ۷۶ درصد در برابر عفونت ویروس کرونا اثربخشی دارد.

با توجه به مطالعه مجله معتبر لنست که از توصیه‌های انگلیس وسازمان جهانی بهداشت برای تزریق در فواصل طولانی‌تر پشتیبانی می‌کند، مشخص شد اثربخشی بیشتر با ایجاد فاصله درازمدت حاصل می‌شود و در این شرایط واکسن دانشگاه آکسفورد ایمنی ۸۱ درصدی ایجاد می‌کند، در حالی که اگر فاصله میان دریافت نخستین دز و دومین، ۶ هفته باشد میزان اثربخشی این واکسن به ۵۵ درصد کاهش می‌یابد.

در مواجهه با جهش‌های جدید ویروس کرونا که مسری‌تر از انواع قبلی هستند، بسیاری از کشورها امیدوارند با تزریق دوز اول به تعداد بیشتری از افراد ایمن سازی را گسترش دهند.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ورق در بازار خودرو برگشت/ سمند ۱۸۹ میلیون تومانی شد/ مروری بر قیمت چند خودرو خارجی

ش فوریه 20 , 2021
از اواخر بهمن ماه روند قیمت ها در بازار خودرو کاهشی شد و طی یک هفته اخیر نوسانات قیمتی در این بازار به حداقل رسیده است. بازار خودرو در بهمن ماه روزهای پرنوسانی را پشت سرگذاشت و روند قیمت خودرو در این بازار برعکس دی ماه افزایشی بوده است این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000