پرونده هسته‌ای ایران تیتر روزنامه های جهان شد

سیاسی/ بین الملل 6030dcb74247a_6030dcb74247d کنفرانس امنیتی مونیخ عنوان نخست برخی روزنامه‌های امروز صبح جهان بوده است. جو بایدن می‌گوید: ما آماده هستیم، با ۱+۵ درباره توافق هسته‌ای ایران وارد مذاکره شویم. در واقع آمریکا آماده است اعتماد اروپا را به دست آورد.

آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

برخی اخبار امروز (دوم اسفندماه) روزنامه های جهان به شرح زیر است:

_ «یو اس ای تودی» نوشته است: کنفرانس امنیتی مونیخ به صورت مجازی میان سران آمریکا و چند کشور اروپایی تشکیل شد. آنگلا مرکل از توافق هسته‌ای ۱+۵ نیز سخن گفت و در تحلیل تازه‌ای از حضور آمریکا در افغانستان، یاد کرد و اینکه ما به برجام امیدواریم.

_ «ژون آفریک»، نشریه فرانسوی نوشته است: جنگ بی‌پایان فرانسه در ساحل آفریقا با افزایش خشونت در آن کشور همراه است. فرانسه دلایل خوبی برای خروج از آنجا دارد. با وجود هزاران تن از نیروهای بومی، همینطور فرانسه و نیروهای متحد در منطقه، قتل و غارت و کشتار بیداد می‌کند. بیش از ۱۰۰ روستا در زیر حمله و کشتار است. در غرب نیجریه، در مرکز مالی نیز وضعیت چنین است.

_ در «ال پائیس»، روزنامه اسپانیایی نیز کاریکاتوری منتشر شده که دو پرستار را نشان می‌دهد که دست‌هایشان را از پنجره برای قاپیدن ویروس‌هایی که از آسمان می‌بارند، دراز کرده‌اند. نوشته همراه با این کاریکاتور می‌گوید، اکنون پژوهشگران هاروارد نزدیک به نیم میلیون پلاسما از خون انسان‌ها را ذخیره دارند که از زمستان گذشته، گردآوری کرده‌اند. به گفته دکتر مین نا این نمونه‌ها، دانشمندان را برای یافتن ویروس‌ها پیش از شیوع در آینده، کمک می‌کند. تلاش برای یافتن پادتن برای صدها ویروس پیش از همه‌گیری آنها در جهان. دستیابی به آن البته تلاش جهانی را در این راه می‌طلبد.

_ «یو اس ای تودی»، روزنامه آمریکایی گفته است: سرما و توفان در راه، ۱۰۰ میلیون آمریکایی را در این زمستان تهدید می‌کند. توفان ویرانگر دیگری در راه است. جدا از آن، خانه‌های میلیون‌ها تن در تگزاس بر اثر توفان پیشین، بدون برق مانده است. سرمای بی‌سابقه، تگزاس را از پا در آورده است. برف و توفان این ایالت را مدفون کرده است. یخبندان تگزاس، ضعف زیر ساختاری آمریکا را نشان می‌دهد. ایالتی بدون ‌برق. آمریکا باید در انتظار توفان‌های مرگبار دیگر باشد.

* از حاشیه خبرها:

«له رپوبلیکا»، نشریه ایتالیایی نوشته است: گوئیدو، پژوهشگر ایتالیایی آنچنان که روزنامه ایتالیایی له رپوبلیکا می نویسد، به شیوه تازه‌ای برای مهار ویروس سارس کو ۲ رو آورده است. او و دیگر پژوهشگران می‌گویند یکی از راه‌های مقابله با این ویروس، سد کردن راه ورود آن به سلول‌های انسانی است. با این ممانعت دیگر عفونتی در بدن رخ نخواهد داد. تنها مشکل سر راه این است که کلید درست این ورود به سلول را پیدا کنیم. خاموش کردن این کلید به معنای خاموش کردن ویروس است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

روند افزایشی بستری و مرگ ناشی از کرونا در کشور

ش فوریه 20 , 2021
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در مجموع ۱۱ شهرستان کشور همگی از استان خوزستان در حال حاضر در وضعیت قرمز، ۵۲ شهرستان در وضع نارنجی، ۲۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌های کشور در وضعیت آبی بیماری قرار دارند. دکتر سیما سادات لاری گفت: طی هفته گذشته تعداد موارد بستری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000