مرکل: از تحرک جدید در گفت‌وگو با ایران حمایت می‌کنم

سیاسی/ سیاست خارجی 602ff2fe5a197_2021-02-19_20-48 صدر اعظم آلمان جمعه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که برلین از تحرک جدید در گفت‌وگو با ایران حمایت می‌کند.

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان روز جمعه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت از تحرک جدید در گفت‌وگو با ایران حمایت می‌کند.

مرکل با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی اخیر خود با «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: «برای احیای مذاکرات درباره توافق هسته‌ای ایران اقدام خواهیم کرد.»

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که شامگاه پنجشنبه وزارت خارجه آمریکا طی نشست مجازی با وزرای خارجه تروئیکای اروپایی، از تصمیم خود برای مذاکره با ایران جهت بازگشت به توافق هسته‌ای خبر داد.

بامداد امروز همچنین نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت این سازمان ادعای دولت پیشین آمریکا مبنی بر بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را پس گرفت.

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) خارج شده و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد.

تروئیکای اروپا علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با خروج آمریکا از برجام به وعده‌های خود برای جبران آثار این خروج عمل نکردند.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بی‌عملی کشورهای اروپایی در ۵ گام طبق مفاد برجام تعهدات خود ذیل برجام را کاهش داد.

ایران اخیراً به طرف‌های برجام هشدار داده چنانچه طرف مقابل تعهداتش را تا هفته اول اسفند اجرا نکند، دولت موظف به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

معنی شعر ۵۰۰ ساله «اتل، متل، توتوله چیست؟»/ انتقاد پژوهشگر ادبیات از محمدرضا علیمردانی/ ویدئو

ج فوریه 19 , 2021
محمدهادی محمدی، پژوهشگر و نویسنده داستان‌های کودکان در مورد شعر «اتل، متل، توتوله» که قدمتی ۵۰۰ ساله دارد و محمدرضا علیمردانی در برنامه «همرفیق» شهاب حسینی آنرا مورد تمسخر قرار داد، تحلیل متفاوتی ارائه کرد. «اتل متل توتوله» بازی و شعری است به زبان فارسی و کودکانه. این بازی آهنگین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000