واعظی: خط تولید واکسن روسی در ایران ایجاد می‌شود

سیاسی/ دولت 602f833eb57b4_602f833eb57b7 رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به تلاش‌های اخیر دولت و وزارت بهداشت برای تهیه واکسن مورد نیاز گفت: طبق توافق انجام شده با روسیه، خط تولید واکسن روسی در ایران راه‌اندازی می‌شود.

محمود واعظی با اشاره به پیشرفت بسیار خوب تولید واکسن‌های داخلی، گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هیچ تعارفی با هیچ کدام از سازندگان داخلی و خارجی ندارند و سلامت و جان مردم اولویت نخست وزارت بهداشت است. با وجود همه سخت گیری های وزارت بهداشت، برخی شرکت‌ها مجوز آزمایش های بالینی را گرفتند و مراحل آن در حال طی شدن است و نسبت به آن امیدوار هستیم. ظرفیت‌سازی برای تولید درحال انجام است و این ظرفیت در ۶ ماه آینده بسیار زیاد می‌شود.

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به خرید واکسن از روسیه که در حال استفاده است، گفت: در سفر رییس سازمان غذا و دارو به روسیه و با تلاش سفیر ما در آن کشور توافق شد تا واکسن روسی در ایران به خط تولید برسد. واکسن پاستور مراحل خوبی را طی کرده است و در کوبا با همین واکسن، واکسیناسیون عمومی خود را آغاز کرده‌اند و قرار است خط تولید این واکسن هم در ایران ایجاد شود.

پاستور زودتر از بقیه واکسن‌های ایرانی می‌رسد

واعظی از خرید ۲۵۰ هزار دوز واکسن چینی و واردات آن به کشور خبر داد و گفت: علاوه بر این قرارداد ما با هند برای دریافت واکسن هندی که در چند کشور دیگر مانند سوئد هم در حال ساخت و تولید است و در آکسفورد تحقیقات آن، انجام شده است، در مراحل نهایی شدن است. سیاست ما این است که نخست یک سبد داخل کشور ایجاد کنیم تا در آن سبد علاوه بر واکسن‌های کواکس خریداری شده، واکسن روسی، هندی و چینی، واکسن های داخلی هم باشد که فکر می‌کنیم واکسن پاستور داخل کشور زودتر از بقیه به خط تولید برسد.

واعظی: خط تولید واکسن روسی در ایران ایجاد می‌شود/سازوکار دولت برای کنترل قیمت و تامین کالاهای شب عید

به محض اجرای تعهدات غرب، داوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرا می کنیم

رییس دفتر رییس جمهوری درباره سفر گروسی رییس سازمان آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران گفت: او به عنوان مدیرکل آژانس به ایران می‌آید و جدای از پروتکل الحاقی، ما عضو پادمان هستیم. در رابطه پادمان و همکاری با آژانس می خواهند بدانند اگر اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کنیم، آیا لطمه‌ای و ضربه‌ای به برنامه‌ها و همکاریها با آژانس می‌خورد یا نه.

وی اضافه کرد: ما با آژانس تعامل داریم و به نظر می رسد غربی ها مسئله عدم اجرای پروتکل الحاقی را بیخود بزرگ کردند چون این اتفاق مهمی نیست و به محض بازگشت طرف مقابل به تعهدات، ما هم به تعهدات خود برمی‌گردیم و داوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرا می‌کنیم.

سازوکار دولت برای کنترل قیمت و تامین کالاهای شب عید

همچنین باشگاه خبرنگاران جوان نوشت، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور از ساز و کار دولت برای کنترل قیمت و تامین کالاهای شب عید خبر داد و گفت: در جلسه‌ای که با حضور رئیس‌جمهور و وزرای جهاد کشاورزی و صمت و قائم مقام جدید امور بازرگانی و بازار برای پایین آمدن قیمت‌های فعلی مرغ و تخم مرغ و تامین کالاهای مورد نیاز شب عید مانند میوه و آجیل برگزار شد، سازوکاری مطرح شد. وزرای جهاد کشاورزی و صمت قول دادند با جدیت این موضوع را دنبال کنند.در بخش نظارت وزارت صمت نیز حدود ۳۷۰۰ تا ۳۸۰۰ نفر حضور دارند که قرار است تجهیزات مورد نیاز آن‌ها برای نظارت نیز بیشتر شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره کمک به افراد کم درآمد، گفت: طبق قرار قبلی، کمک‌های ۴ ماهه دولت تا فروردین ادامه دارد، اما هنوز تصمیم خاصی برای تامین سبد کالای این افراد برای شب عید در نظر گرفته نشده است، چون همه امکانات را پیش خور کردیم.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ظریف: نمایندگان مجلس اگر دوست دارند درباره سفر قالیباف به روسیه سؤال کنند تا توضیح بدهم

ج فوریه 19 , 2021
سیاسی/ سیاست خارجی وزیر امور خارجه در رابطه با ادعای بازداشت کارمند کنسولگری ایران در استانبول گفت: همانطور که اعلام شد هیچ شخصی از کنسولگری ایران بازداشت نشده است، فقط فردی پاسپورت سیاسی داشته است. «محمدجواد ظریف» در رابطه با ادعای بازداشت کارمند کنسولگری ایران در استانبول گفت: همانطور که […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000