توضیح پنتاگون درباره چگونگی خروج از افغانستان

سیاسی/ بین الملل 602f618db7ffd_602f618db7fff پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد وزیر دفاع به همپیمانان این کشور در ناتو اطمینان داده که واشنگتن به طور شتابزده یا نامنظم از افغانستان خارج نخواهد شد.

در این بیانیه عنوان شد: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به همپیمانان کشورش گفت، آمریکا در حال انجام یک بررسی جامع از شرایط توافق آمریکا-طالبان با هدف تعیین پایبندی همه طرفها به آن شرایط است.

او تصریح کرد که متعهد به رایزنی با همپیمانان و شرکا در تمام طول این فرآیند است.

او همچنین به هم‌پیمانان اطمینان داد که آمریکا خروجی شتابزده یا نامنظم از افغانستان نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، آستین گفته که آمریکا در حال بررسی شرایط توافقش با طالبان و پایبندی طالبان به آن است.

آستین در دومین و آخرین روز نشست وزرای دفاع ناتو به ایراد سخنرانی پرداخت.

پیشتر دولت جو بایدن اعلام کرده بود که هنوز تصمیمی در خصوص وضعیت مواضع نظامی در عراق و افغانستان در پی تصمیم دولت قبلی آمریکا برای خارج ساختن میزان چشمگیری از سربازان اتخاذ نکرده است.

وزیر دفاع آمریکا در اولین نشستهایش با همتایان خود در ناتو طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بر هدف جو بایدن برای احیای روباط و تعهد به پیمان مربوط به دفاع دوجانبه تاکید کرده و در عین حال از همپیمانان آمریکا خواست اهداف مربوط به بودجه نظامی را برآورده سازند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین بر تعهد آمریکا به شکست پایدار گروه تروریستی داعش، احترام به حاکمیت عراق و تضمین ثبات بلند مدت منطقه ای تاکید کرد. او همچنین اظهار کرد حملات راکتی اخیر در شهر اربیل اهمیت تداوم اقدامات آمریکا در منطقه را نشان میدهد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پارلمان الجزایر منحل شد

ج فوریه 19 , 2021
سیاسی/ بین الملل رئیس جمهوری الجزایر پنجشنبه شب خواهان انحلال پارلمان الجزایر و برگزاری انتخابات زودهنگام شد. روزنامه النهار نوشت، عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر در سخنرانی خود به مناسبت روز ملی شهید دستور انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام را صادر کرد. وی گفت: تمامی مطالبات مردمی درباره اصلاح […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000