چین: تنها راه عبور از بن‌بست‌ها درباره ایران بازگشت آمریکا به برجام است

سیاسی/ بین الملل 602eaf5d537bb_602eaf5d537be وزارت امور خارجه چین بار دیگر بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران را خواستار شد.

«هوآ چونیینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، تنها راه برای عبور از بن‌بست‌های ایجاد شده در خصوص مسئله هسته‌ای ایران، بازگشت آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

این دیپلمات چینی در ادامه گفت، پکن از تمام طرف‌های برجام می‌خواهد آرامش و خویشتن‌داری به خرج داده، از اقداماتی که موجب افزایش تنش‌ها می‌شوند پرهیز کرده و فضا را برای تلاش دیپماتیک باز بگذارند.

وی گفت: «در حال حاضر، مسئله هسته‌ای ایران در مرحله حساسی قرار گرفته که هم در بردارنده فرصت‌ها و هم چالش‌ها است. چین معتقد است بازگشت ایالات متحده به برجام تنها روش صحیح برای حل و فصل بن‌بست‌ها در خصوص این مسئله است.»

چونیینگ افزود: «چین از تلاش ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در راستای حل و فصل مسائل پادمانی از طریق گفت‌وگو و مشورت، حمایت می‌کند و امید دارد که طرف‌های مرتبط نقشی سازنده در این زمینه ایفا کنند».

آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهداتش از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد. ایران تا یک سال بعد از خروج آمریکا به طور کامل تعهداتش در توافق هسته‌ای را اجرا کرد و به کشورهای اروپایی که وعده جبران آثار این خروج را می‌دادند برای عمل به تعهداتشان فرصت داد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

اتحادیه مرغداران: خروج مرغ از تهران ممنوع شد/ بالاشهری‌ها گران می‌فروشند

پ فوریه 18 , 2021
مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی می‌گوید: این دستورهای یکشبه برای ما هم عجیب است و این حد از دخالت دولت، بازار مرغ را بهم ریخته است. خروج مرغ از برخی استانها و شهرهای ایران از جمله کرمان و تهران ممنوع شد. مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی با اعلام این خبر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000