یک چهارم بازیکنان بازی‌های رایانه ای کشور، کودکان هستند

602e369eb0f52_2021-02-18_13-12

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: یک پژوهش این بنیاد در سال ۹۸ نشان داد که یک چهارم بازیکنان بازی های رایانه ای کشور در رده سنی کودکان قرار دارند و ضریب نفوذ پلت فرم موبایل در این رده سنی بالای ۹۸ درصد است.

سید صادق پژمان صبح امروز (پنجشنبه-۳۰ بهمن ماه) در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی بازی‌های رایانه‌ای، اظهار کرد: اکوسیستم بازی های دیجیتال در جهان و کشور با رشد و رونق و توسعه جدی طی چند سال گذشته مواجه بوده است.

وی افزود: مجموعه بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان نهاد تنظیم گر و سیاست گذار در این بخش، با موضوعات مختلف و متنوعی روبرو است که باید درباره این موضوعات طراحی و برنامه ریزی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد: یکی از اهداف مهم مشارکت بنیاد در این رویداد کمک به دغدغه سازی و جریان سازی در مسیر تولید و تامین دانش تخصصی در این حوزه بوده است.

وی تصریح کرد: بازی های رایانه ای در تقاطع دانش های تخصصی مختلف قرار گرفته و لازم است مستمرا در جهت پشتوانه سازی تحقیقات، در امتداد مطالعات اکوسیستم برنامه ریزی انجام شود.

پژمان با بیان اینکه موضوعات انتخاب شده در این کنفرانس مسایل و دغدغه های روز بازی های دیجیتال در کشور است، گفت: در حوزه کودکان کشورهای مختلف به تناسب موضوعات، مسائل را دنبال و قوانین مختلفی را دنبال کرده و نسبت به موضوع برنامه ریزی بلندمدت انجام داده اند.

وی افزود: طی سال ۹۸ در معاونت پژوهش بنیاد، پیمایش دیجیتال انجام و در نتایج آن مشخص شد یک چهارم بازیکنان کشور در رده سنی کودکان قرار دارند و ضریب نفوذ پلت فرم موبایل در این رده سنی بالای ۹۸ درصد است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد: این آمار نشان می دهد که در رده سنی کودکان نیازمند برنامه ریزی جامع و کاملی در موضوعات فرهنگی و اجتماعی تا ارتقا سواد دیجیتال و سواد بازی ها هستیم.

پژمان ابرازامیدواری کرد با کاربردی کردن و قابل استفاده کردن تحقیقات و مطالعات انجام شده بتوانیم مسیر را برای سیاست گذاری در حوزه بازی های رایانه ای تسهیل کنیم.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

 سیاست شورای نگهبان طوری است که گاهی نخ از سوزنش رد نمی‌شود، گاهی شتر از دروازه اش رد می‌شود

پ فوریه 18 , 2021
سیاسی/ انتخابات روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: شورای نگهبان، این سیاست را که گاهی، سوراخ ته سوزن که نخ هم نمی‌تواند وارد آن شود و از طرف دیگر دروازه‌ای که شتر هم با بارش می‌تواند وارد آن شود، را کنار بگذارد. این روزنامه نوشت: دیروز، رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000