۲۵۰۰ تخت ICU را در مدت کوتاه آماده کردیم

۲۵۰۰ تخت ICU را در مدت کوتاه آماده کردیم

وزیر بهداشت گفت: در مدت کوتاه ۲۵۰۰ تخت ICU فراهم و ۸۰ هزار تخت پشتیبانی برای بیمارستان‌ها آماده کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی وزیر بهداشت صبح امروز در هجدهمین آئین پویش «ره سلامت» و مراسم افتتاح «پروژه ICERP تجهیزات خریداری شده از محل تسهیلات بانک جهانی» اظهار کرد: سالی که گذشت پر از سختی و مشکلات بود. وقتی گزارش ورود ویروس کرونا از ووهان چین را گرفتیم، خود را برای ایستادگی برابر این هجمه سنگین آماده کردیم.

وی افزود: هیأت رئیسه دانشگاه‌های علوم پزشکی در این ایام شب و روز نداشتند. حمایت رهبر معظم انقلاب در هدایت و حمایت و رعایت در زمینه پروتکل‌های بهداشتی، وقت گذاشتن ویژه رئیس جمهوری که حداقل هفته‌ای دو روز برای اداره جلسه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا صرف شد، سازمان بسیج که در بسیج ملی در کنار ما بود، نیروهای مسلح و رسانه‌ها همواره وجود داشت.

وی ادامه داد: گرچه وام بانک جهانی اندک بود، اما فتح بابی بود که دنیا بداند جمهوری اسلامی ایران در این سال‌ها که مورد تحریم واقع شده، توانست روی پای خود بایستد و از موج‌ها و طوفان‌ها عبور کند.

به گفته وزیر بهداشت، ایران اسلامی مظلوم با محرومیت و مظلومیت و قهر و کینه بی‌جا، خود را روی پا نگه داشت.

نمکی بیان کرد: وقتی کووید ۱۹ در دنیا مطرح شد، خود را در گردابی دریافتیم. وقتی با سال تحریم مواجه شدیم و قرار شد با دست‌های بسته در این اقیانوس بلا شنا کنیم، با سختی‌ها و تنگناهای فراوانی مواجه شدیم.

وی ادامه داد: برای تأمین ماسک و گان و مهمات اصلی در دفاع طاقت فرسا در برابر کرونا، به ما اجازه واردات نمی‌دادند، اما در عرض ۵۰ روز از یک واردکننده به یک تولیدکننده و سپس صادرکننده تبدیل شدیم.

وزیر بهداشت گفت: برای واردات دارو نیز ما را آزار دادند و باید هزار راه را طی می‌کردیم. با اینکه به دروغ می‌گفتند راه دارو بسته نیست، برای تهیه دارو بزرگترین مشکلات را برای ما ایجاد کردند و اگر لطف خدا و تلاش همکاران ما نبود، باید در این باتلاق فرو می‌رفتیم و نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه دستاوردی در جمهوری اسلامی ایران به دست آمد.

وی افزود: حتی یک بیمار پشت در هیچ بیمارستانی سرگردان نشد. نه فقط بیمار مبتلا به کرونا، بلکه بیماران غیر کرونا نیز پشت در هیچ بیمارستانی نماندند. در مدت کوتاهی ۲۵۰۰ تخت «آی سی یو» اضافه کردیم.

نمکی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه خودمان را در برابر این هجمه آراستیم، سراغ زیرساخت‌های حوزه بهداشت رفتیم که میراث به جا مانده از اندیشمندانی است که سال‌ها به این زیرساخت‌ها پرداخته بودند و بهورزها به جای پرستاران تبدیل به خط مقدم جبهه شدند.

وزیر بهداشت اظهار کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی توانست در عرض ۴۰ روز که دنیا برآورد کرده بود باید روزی ۱۲۰۰ مرگ داشته باشیم، تعداد مرگ‌های ما را دو رقمی کند.

نمکی گفت: کمیته‌هایی از پاکیزه‌ترین افراد تشکیل شده و لحظه به لحظه همه چیز را رصد کردند. امروز مسؤولان سازمان جهانی بهداشت مشاهده کردند که این دستگاه‌ها در جای جای ایران قرار گرفته است.

وزیر بهداشت گفت: آنچه در افتتاح پروژه‌های بانک جهانی دیدیم، گرچه از نظر کمیت کوچک است، اما از نظر کیفیت پرمعنی است و این سیگنال به جهان داده شد که ایران می‌تواند بعد از سال‌ها محرومیت، از این امکانات برخوردار شود و جهان فهمید ایران این وام‌ها را حیف و میل نمی‌کند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : مهر

پست بعدی

بایدن بالاخره با نتانیاهو تماس گرفت

پ فوریه 18 , 2021
سیاسی/ بین الملل نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه از تماس «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با وی خبر داد. دفتر «بنیامین نتانیاهو» با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت که تماس بایدن و نتانیاهو حدود یک ساعت طول کشیده و دو طرف درباره موضوعات مختلفی از جمله توافق‌های سازش با کشورهای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000