تناسب ماسک با صورت مهم تر از جنس آن است

602cfa8078322_602cfa8078326

محققان با مطالعه اثربخشی انواع ماسک‌های صورت دریافتند که برای ایجاد بهترین محافظ در برابر کووید ۱۹، متناسب بودن ماسک با صورت، به اندازه جنس ماسک یا حتی بیشتر از آن، مهم است.

گروهی از محققان دانشگاه کمبریج انگلستان، کارآمدی انواع مختلف ماسک صورت را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند به منظور حفاظت بهتر در مقابل کووید ۱۹، اندازه ماسک مطابق با صورت ،به اندازه جنس ماسک مهم است یا حتی اهمیت اش از آن بیشتر است. محققان مجموعه آزمایش های مربوط به اندازه ماسک روی صورت را انجام دادند و دریافتند که وقتی ماسک‌های با عملکرد بالا به درستی روی صورت قرار نگیرند، عملکرد خوبی ندارند و بهتر از ماسک پارچه‌ای عمل نمی‌کنند.

پاندمی کووید ۱۹ ماسک‌های مناسب صورت را به یک بخش حیاتی از تجهیزات حفاظتی برای کارمندان مراقبت‌های بهداشتی و شهروندان تبدیل کرده است. اهمیت استفاده از ماسک صورت در کاهش روند شیوع ویروس اثبات شده است.

«یوجینا اوکلی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما می‌دانیم اگر مهر و موم خوبی بین ماسک و صورت فرد استفاده کننده وجود نداشته باشد، قطرات زیادی از قسمت بالا و دو طرف ماسک نشت می‌کنند و بسیاری از افرادی که عینک می‌زنند به خوبی از این موضوع آگاهی دارند.»محققان با مطالعه روی انواع ماسک‌ها متوجه شدند که درصورت قرارگرفتن دقیق ماسک روی صورت، ماسک‌ها قادر به فیلتر بیش از ۹۵ درصد ذرات موجود در هوا هستند.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

دزدی کردن پسر ۱۵ساله برای خودنمایی

چ فوریه 17 , 2021
رفتارهای پسر 15ساله ام به حدی غیرقابل تحمل و نگران کننده شده است که دیگر برای جلب نظر دوستانش نه تنها بنگ و سیگار می‌کشد بلکه با سرقت هایش امان مرا بریده است. زن میان سال با بیان این ماجرای تلخ، دفتر خاطراتش را به حدود 20سال قبل ورق زد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000