کره جنوبی از گسترش تأسیسات موشکی کره شمالی خبر داد

سیاسی/ بین الملل 602cfe5ee6514_602cfe5ee6517 وزارت دفاع کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد: کره شمالی در حال گسترش تأسیسات ساخت موشک بوده اما هیچ نشانه غیرعادی در سایت تخریب شده آزمایش هسته‌ای خود یا راکتور تولیدکننده پلوتونیوم، نشان نداده است.

این ارزیابی در گزارشی انجام شده بود که وزارت دفاع کره جنوبی در جلسه توجیهی سیاست‌گذاری به کمیته دفاع شورای ملی ارائه داد.

این وزارت‌خانه با اشاره به منبع اصلی پلوتونیوم درجه سلاح کره شمالی، اعلام کرد: هیچ اقدام خاصی از ۲۴ مه ۲۰۱۸، زمانی که کره شمالی سایت آزمایش هسته‌ای Punggyeri را تخریب کرد، مشاهده نشده است. راکتور هسته‌ای پنج مگاواتی در مجتمع هسته‌ای یونگ‌بیون هم مدت طولانی است به حالت تعلیق درآمده است.

این وزارت‌خانه افزود: کره شمالی در حال گسترش تأسیسات برای تحقیقات موشک و ساخت آن بوده است.

در این گزارش آمده: با رونمایی از موشک‌های بالستیک جدید و موشک‌های بالستیک جدید پرتاب‌شونده از زیردریایی‌ (SLBM)، کره شمالی به دنبال به رخ کشیدن ظرفیت‌های دفاعی خود و افزایش غرور این کشور است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کیم جونگ اون، "رئیس جمهور" شد!

چ فوریه 17 , 2021
سیاسی/ بین الملل رسانه دولتی کره شمالی در اقدامی که از نظر کارشناسان به جهت تقویت وجهه این کشور به عنوان یک "کشور عادی" انجام شده، از معادل رسمی انگلیسی "رئیس جمهور" (president) به جای "رئیس" (chairman) برای کیم جونگ اون استفاده کرد. خبرگزاری رسمی کره شمالی نخستین بار از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000