حمایت دادگاه اروپا از آلمان در پرونده کشتار غیرنظامیان افغان

سیاسی/ بین الملل 602bba99610e1_602bba99610e4 دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت علیه خودداری مقامات آلمانی از پیگرد قانونی افسری که دستور بمباران مرگبار دو تانکر حمل سوخت در شمال افغانستان را در سال ۲۰۰۹ صادر کرده بود، رد کرد.

در جریان آن بمباران ده‌ها تن در نزدیکی ولایت قندوز افغانستان کشته شدند. این حمله هوایی به دستور فرمانده پایگاه آلمانی در قندوز به نام جورج کلین انجام شد چون وی بیم آن را داشت که شبه نظامیان بتوانند از این کامیون‌ها برای انجام حملات استفاده کنند.

برخلاف اطلاعاتی که این فرمانده آنها را مبنای تصمیمش قرار داد، بسیاری از آن کامیون‌ها متعلق به غیرنظامیای محلی بودند که در پی گیر افتادن خودروهای طالبان در بستر رودخانه از سوی آنها برای انتقال سوخت فراخوانده شده بودند.

عبدالحنان، یکی از افغان‌هایی که دو پسرش را در این حمله هوایی از دست داد، پس از آن این شکایت را به دادگاه حقوق بشر اروپایی برد که مقام‌های آلمانی از تحت پیگرد قرار دادن این فرمانده آلمانی اجتناب کردند.

این مرد افغان گفته که آلمان در انجام تحقیقات موثر شکست خورده است.

دادگاه استراسبورگ مستقر در فرانسه این شکایت را رد و اعلام کرد دادستان‌های فدرال آلمان توانستند به مقدار قابل توجهی از مطالب مربوط به شرایط و تأثیر حمله هوایی اعتماد کنند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

وضعیت وحشتناک متروی تهران تو این روزهای کرونایی/ ویدئو

س فوریه 16 , 2021
علی رغم هشدارها، وضعیت مترو تهران به شدت وحشتناک است. این ویدئو به خوبی این شرایط را نشان می دهد.badoorbinakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000