آغاز مذاکرات آستانه ۱۵ درباره سوریه

سیاسی/ بین الملل 602ba57c01e84_602ba57c01e87 منابع از آغاز مذاکرات آستانه ۱۵ درباره بحران سوریه در شهر سوچی خبر دادند.

مذاکرات آستانه۱۵ درباره سوریه امروز(سه‌شنبه) با مشارکت هیئت‌های کشورهای ضامن(ترکیه، روسیه و ایران) و هیئت‌های نظام و مخالفان در شهر سوچی روسیه آغاز شد.

امروز نشست‌های دوجانبه فنی میان هیئت‌های مشارکت‌کننده آغاز شده و فردا(چهارشنبه) جلسه پایانی و اصلی برای صدور بیانیه پایانی برگزار می‌شود.

نشست‌های آستانه از حدود یک سال پیش به دلیل کرونا متوقف شده بود.

ایمن العاسمی، سخنگوی هیئت مخالفان سوریه گفت، قرار است هیئت‌ها درباره مسائل سیاسی و نظامی گفتگو کنند. از جمله مهم‌ترین پرونده‌های مورد بحث در این نشست آتش‌بس فراگیر، پرونده کمیته قانون اساسی و تجاوزات تروریست‌ها در شرق فرات است.

در این نشست‌ها گی‌یر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه و نمایندگان عراق، لبنان، اردن و قزاقستان به عنوان ناظر حضور دارند.

این نشست‌ها اهمیت زیادی برای روند سیاسی سوریه به ویژه بعد از شکست دور پنجم مذاکرات قانون اساسی سوریه در ژنو دارد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

مسئولان جمهوری اسلامی، به زبان می‌گویند اقتصاد مقاومتی!

س فوریه 16 , 2021
یک کارشناس مسائل اقتصادی با بیان دو راهکار در اقتصاد نسبت به فروش فروش نفت خام واکنش نشان داد. سیدامیر سیاح در توئیتر نوشت: «۲ راه مقابل اقتصادایران: ۱. فروش نفت خام و واردات هرکالایی با پترودلار (اقتصادنفتی) ۲. یادگیری فناوری روز و خلق ثروت با تولید و صادرات محصولات […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000