واکنش‌های داخلی عراق به حمله اربیل/ الکاظمی کمیته تحقیقات تشکیل داد

سیاسی/ بین الملل 602b3be72c60b_602b3be72c60d نخست وزیر عراق دستور تشکیل کمیته‌ای مشترک با اقلیم کردستان برای تحقیقات درباره جزئیات حمله راکتی دوشنبه شب به فرودگاه بین المللی اربیل را داد.

مصطفی الکاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور پس از حملات موشکی شب گذشته به اربیل، دستور تشکیل کمیته‌ای برای تحقیق در این باره را داد.

طبق بیانیه صادره از سوی کمیته اطلاعات امنیتی عراق، این کمیته با مقامات ذی صلاح اقلیم کردستان مشارکت خواهد کرد تا درباره جزئیات حمله فرودگاه بین‌المللی اربیل تحقیق کند.

از سوی دیگر برهم صالح، رئیس جمهور عراق در توئیتی در واکنش به این حمله نوشت: هدف قرار دادن اربیل یک اقدام خطرناک و جنایتکارانه تروریستی است که تلاش‌های ملی برای محافظت از امنیت کشور و امنیت شهروندان را هدف قرار می دهد.

وی افزود: باید قاطعانه تلاشهای خود را برای ریشه یابی نیروهای تروریسم و ناکام گذاشتن تلاش‌هایشان برای غرق کردن کشور در هرج و مرج تقویت کنیم.

صالح تاکید کرد، این "نبرد دولت و حاکمیت علیه تروریسم و قانون شکنان" است.

محمد الحلبوسی، پارلمان عراق نیز گفت: ما خواهان مجازات کسانی که امنیت کشور و شهروندان را نقض می‌کنند، هستیم.

وی افزود: این عمل جنایتکارانه نوعی تشدید اوضاع و هدف قرار دادن امنیت کشور است.

مسرور بارزانی، نخست وزیر دولت اقلیم کردستان نیز گفت: من به سرویس‌های امنیتی دستور داده ام که تحقیقات جامع را آغاز کنند و با نخست وزیر مصطفی الکاظمی برای همکاری مشترک رایزنی کردیم.

وی گفت: حملات موشکی به اربیل را با شدیدترین عبارات محکوم می‌کنم و از همه کردها می‌خواهم که آرامش خود را حفظ کنند.

در پی حمله راکتی دوشنبه شب به نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل یک تن کشته و 5 تن زخمی شدند.

گروه "سرایا اولیاء الدم" مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

این مرگبارترین حمله به نیروهای ائتلاف آمریکایی ظرف یک سال اخیر در عراق بوده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بررسی مسائل جامعه پزشکی در دوران کرونا/پاسداشت شهدای سلامت

س فوریه 16 , 2021
دبیر تشکیلات انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران، جزئیات بیست و هشتمین مجمع انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران در روز جمعه را تشریح کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، هادی عبداللهی، با اشاره به برگزاری بیست و هشتمین مجمع انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران با حضور شخصیت های سیاسی، اجرایی و صنفی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000