پس‌لرزه‌های ترامپیسم در آمریکا؛ هزاران نفر از حزب جمهوری‌خواه جدا شدند

سیاسی/ بین الملل 602ad0ef82298_2021-02-15_23-22 رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند هزاران نفر از اعضای ثبت‌شده حزب جمهوری‌خواه در پی حمله هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره از این حزب جدا شده‌اند.

منابع خبری گزارش داده‌اند هزاران نفر از هواداران ثبت‌شده حزب جمهوری‌خواه در ایالت‌های مختلف این کشور، در هفته‌های بعد از حمله هواداران «دونالد ترامپ» به ساختمان کنگره از این حزب جدا شده‌اند.

وبگاه شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز گزارش داده هزاران نفر از اعضای ثبت‌شده حزب جمهوری‌خواه در سر تا سر آمریکا در هفته‌های پس از حمله به ساختمان کنگره تصمیم گرفته‌اند وابستگی حزبی خود را تغییر داده و از حزب جمهوری‌خواه خارج شوند.

«شبکه شی‌بی‌اس» با یکی از جداشدگان از حزب‌ جمهوری‌خواه به نام «خوان نانز» که کهنه‌سرباز ارتش آمریکا است مصاحبه کرده و دلایلش برای این تصمیم را جویا شده است.

او درباره دلیل این تصمیمش به حمله انجام‌شده توسط هواداران ترامپ در روز ۶ ژانویه به ساختمان کنگره اشاره کرد و گفت: «من نمی‌توانستم تغییراتی را که درست مقابل دیدگانم اتفاق می‌افتاد باور کنم و مردمی را که داشتند سعی می‌کردند قانون اساسی را زیر پا بگذراند.»

روزنامه نیویورک‌تایمز هم گزارش داده تنها در ایالت کالیفرنیا ۳۳ هزار نفر طی سه هفته بعد از حمله به ساختمان کنگره حزب جمهوری‌خواه را ترک کرده‌اند. در پنسیلوانیا این رقم در ماه گذشته میلادی بالای ۱۲ هزار نفر بوده است. در ایالت آریزونا حدود ۱۰ هزار جمهوری‌خواه وابستگی حزبی ثبت‌شده خودشان را تغییر داده‌اند.

«استیو اشمیت»، یکی از تحلیلگران سیاسی در آمریکا است که معتقد است همان‌طور که حزب جمهوری‌خواه خودش پس از انحلال «حزب ویگ» به دلیل تفرقه‌های درون‌حزبی متولد شد تفرقه‌های داخلی فعلی در حزب جمهوری‌خواه هم می‌تواند سرانجام به انحلال این حزب منجر شود.

در همین راستا، رسانه‌های آمریکا همین دو روز پیش گزارش دادند دست‌کم ۶۰ نفر از مقام‌های دولت «جورج دبلیو بوش» قصد دارند به دلیل حمایت برخی از جمهوری‌خواهان از ترامپ این حزب را ترک کنند.

یک مقام سابق وزارت خزانه‌داری بوش گفت: «اگر قرار است این حزب، حزب ترامپ باشد بسیاری از ما از آن حمایت نخواهیم کرد. جز در حالتی که سنا ترامپ را محاکمه کرده و خودش را از این سرطان خلاص کند بسیاری از ما به سران جمهوری‌خواه رأی نخواهیم داد.»

«هنری کیسینجر»، وزیر خارجه اسبق آمریکا زمانی از ترامپ به عنوان یکی از افرادی یاد کرده بود که گاه به گاه در تاریخ سر برمی‌آورند تا پایان یک عصر و آغاز عصری دیگری را اعلام کنند. «تایلور گرین» و تفرقه‌های این روزها در حزب جمهوری‌خواه را می‌توان یکی از نشانه‌های حضور ترامپ در آمریکا علی‌رغم کنار رفتنش از قدرت دانست.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

مراقبت از پوست کودک و نوزاد باید چگونه باشد؟

د فوریه 15 , 2021
متخصص پوست و مو گفت: برای پوست نوزاد باید از شامپوهایی که ph خنثی دارند استفاده شود و شستشوی نوزاد حداکثر باید هفته‌ای یک‌بار باشد‌. آتنا اسماعیلی در گفتگو با خبر فوری اظهار داشت: هرگز نباید برای بهبود مشکلات پوستی کودکان از کرم‌هایی که حاوی کورتون هستند استفاده کنیم. فایل […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000