توده ۸ کیلویی از شکم یک بیمارخارج شد

602a7e26cd500_2021-02-15_17-29

در یک عمل جراحی در بیمارستان قائم (عج) شهر اسدآباد توده‌ای ۸ کیلویی از شکم یک زن ۴۰ ساله خارج شد.

دکتر عاطفه سمایی، جراح و متخصص زنان و زایمان بیمارستان قائم (عج) اسدآباد، در یک جراحی موفقیت آمیز، توده ی ۸ کیلویی را از شکم یک زن چهل ساله خارج کرد.

دکتر عاطفه سمایی گفت: بیمار مورد نظر خانم چهل ساله ای بودند که به دلیل بزرگی ناگهانی شکم تحت لاپاراتومی قرار گرفت، که شکر خدا بعد از رویت توده، با تشخیص توده خوش‌خیم، بافت نرم رحم جراحی تغییر کرد و با هدف حفظ قدرت باروری بیمار، با سرعت و بدون آسیب به آندومتر ۲۲ عدد توده بزرگ و کوچک از شکم این زن خارج و رحم ترمیم شد.

او افزود: جراحی میومکتومی به دلیل خطر خونریزی شدید، آسیب به رحم جزو جراحی های سخت زنان محسوب می شود و نیازمند مشارکت خوب تیم جراحی و بیهوشی در جهت حفظ شرایط نرمال بیمار حین جراحی است.

این جراح و متخصص زنان و زایمان همچنین با گلایه از برخی افراد ناآگاه که برای درمان برخی بیماری ها ترکیبات عجیب و غریب تجویز می کنند افزود: بیمار مورد نظر سال ۹۷ با تشخیص توده ۹ سانتی متری رحم، اقدام به مصرف ترکیبات عجیبی کرده و منجر به بزرگ تر شدن توده شده بود که این اتفاق به دلیل چسبندگی کپسول توده عمل جراحی را دشوار کرد.

دکتر سمایی در پایان گفت: بهتر است مردم با پرهیز از انکار بیماری و مراجعه به عطاری های غیر مجاز و نا آشنا به درمان بیماری ،بیماری خود را در مراکز مجاز درمانی و زیر نظر پزشک متخصص درمان کنند.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

دلار، قیمت خودرو را ۵ درصد بالا برد

د فوریه 15 , 2021
رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران اظهار داشت: بازار خودرو بعد از نوسانات قیت ارز نوسانات جزیی داشت که از روز گذشته آرام‌تر شده است. سعید موتمنی در مورد وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: کاهش قیمتی که از ۱ بهمن ماه با ریزش قیمت ارز به کانال ۲۳ هزار تومان اتفاق […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000