نخستین زن و اولین آفریقایی تبار به عنوان رئیس سازمان تجارت جهانی انتخاب شد 

سیاسی/ بین الملل 602a868f5428b_2021-02-15_18-04 وزیر دارایی پیشین نیجریه، سه ماه پس از مخالفت جدی دونالد ترامپ با ریاست او و به لطف جلب حمایت جو بایدن بالاخره بر رقیب کره‌ای خود غلبه کرد تا بر کرسی ریاست سازمان تجارت جهانی تکیه بزند.

خانم انگوزی اوکونجو-ایوالا که ۶۶ سال دارد، فارغ‌التحصیل اقتصاد توسعه از دانشگاه آمریکایی هاروارد است و برای مدت ۲۵ سال در بانک جهانی مشغول به کار بوده است. او در سال ۲۰۰۳ به نیجریه بازگشت و با پذیرش مسئولیت وزارت دارایی این کشور نقش مهمی در لغو بخش قابل توجهی از بدهی‌های خارجی این کشور ایفا کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا با وجود اجماع ۱۶۳ عضو سازمان تجارت جهانی در مورد ریاست خانم اوکونجو-ایوالا، ترجیح می‌داد یو میونگ هی، وزیر تجارت کره جنوبی عهده‌دار ریاست این سازمان شود. آقای ترامپ معتقد بود که خانم اوکونجو-ایوالا تجربه مستقیمی در حوزه تجارت نداشته و از این نظر در برابر رقیب کره‌ای خود دارای نقطه ضعف بزرگی است.

با این وجود جو بایدن، رئیس جمهوری جدید ایالات متحده روز جمعه(۵ فوریه) حمایت کامل خود را از ریاست خانم اوکونجو-ایوالا بر سازمان تجارت جهانی اعلام کرد تا به اختلاف سه ماهه آمریکا و سایر اعضای این سازمان در مورد رئیس آینده آن پایان دهد.

کارشناسان، مواجهه با جنگ تجاری ایالات متحده و چین، پاسخ به مطالبه جهانی اصلاح قوانین تجارت آزاد و تلاش برای کاهش تبعات منفی شیوع ویروس کرونا بر توسعه تجارت آزاد در جهان را از عمده‌ترین چالش‌های پیش روی رئیس جدید سازمان تجارت جهانی می‌دانند.

خانم اوکونجو-ایوالا وعده داده است که برای کاهش فقر جهانی از طریق رونق تجارت آزاد و عادلانه تلاش کند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

توافق ۳.۲ میلیارد یورویی سازندگان ایرانی و هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس

د فوریه 15 , 2021
رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران از امضای تفاهم نامه ۳.۲ میلیارد یورویی با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با هدف تامین کالا و تجهیزات پروژه‌ها و مجتمع های پتروشیمی خبر داد. سعید محمدپور امروز در مراسم آغاز به کار دومین رویداد تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000