دولت فعلی ۲۰ میلیارد دلار برای دولت آینده قرض بر جای گذاشته است

سیاسی/ مجلس 6029fa3567006_2021-02-15_08-06 رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت فعلی ۲۰ میلیارد دلار برای دولت آینده قرض بر جای گذاشته است و این مبلغ از صندوق توسعه ارزی برداشته شده است.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تا به امروز هیچ وقت مخالف ارتباط دوجانبه مبتنی بر منافع طرفین و احترام متقابل نبوده است، گفت: سفر به روسیه در این راستا و همکاری بیشتر طرفین بسیار مفید بود و با توجه به اینکه کشور ما در تحریم‌ها با روسیه همدرد است و در مسائل بین‌المللی مواضع مشترک و هم نظر یا نظرات بسیار نزدیک داریم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مسائل منطقه‌ای نیز همکاری‌های جدی با روسیه داریم افزود: در جلوگیری از یک جانبه گرایی آمریکا ما و روسیه هم نظر هستیم و معتقدیم حضور آمریکا در منطقه مشروع نیست و از سوی دیگر در خلیج فارس نیز باهم همکاری می‌کنیم.

پیگیری انعقاد پیمان سه جانبه اقتصادی میان ایران روسیه و چین

وی با تاکید بر اینکه در مقوله مبارزه با تروریست نیز روسیه با ما همکاری دارد و همکاری آنها با ما در زدن تکفیری‌ها و داعشی ها بود، ادامه داد: امروز در افزایش روابط روس‌ها همراه هستند و در سفر اخیر ما به روسیه مسائل مختلف مورد بررسی قرار گرفت که مهمترین آن مسائل اقتصادی بود.

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین راه‌های خنثی سازی تحریم، برقراری و دایر کردن پیمان‌های دو جانبه و چند جانبه در منطقه است که همکاری‌ها و صحبت‌هایی نیز با روسیه انجام شده که بتوانیم از طریق ریال و روبل روسیه معاملات را انجام دهیم و بخشی دیگر نیز با تهاتر کالا و بخشی با یورو انجام شود که در حال پیگیری است، ادامه داد: از سوی دیگر در حال رایزنی با چین نیز هستیم که بین ایران، چین و روسیه پیمان بسته شود و این کار سه جانبه جدا از قرارداد ۲۵ ساله است و اگر این اتفاق رخ دهد بسیاری از مشکلات قابل حل است و خنثی‌سازی تحریم‌ها نیز امکان پذیر است.

مخالفان طرح شفافیت آرا به دنبال گسترش ابعاد شفافیت هستند

ذوالنوری با اشاره به اینکه رأی نیاوردن طرح شفافیت آرا در این دادن مجلس، فاصله گرفتن مجلسی‌ها از روحیه انقلابی نیست بلکه دلایلی وجود داشت که طرح رأی نیاورد گفت: یکی اشکال به محتوا توسط برخی دوستان بود که می‌گفتند این کافی نیست و شفافیت باید شامل ابعاد مختلف رفتار، کردار و فعالیت نماینده‌ها باشد و بعضی‌ها معتقدند باید عظمت و شدت بیشتری پیدا کند و اگر این طرح رأی بیاورد با اصلاح نمی‌توان آن را رفع کرد پس باید ایرادات آن برطرف شود و برخی دیگر معتقدند که اگر به این طرح رأی بدهیم دچار نفاق خواهیم شد و انشاالله طرح شفافیت آرا در مجلس تصویب خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۹۰ درصد کارهایی که باید بر روی لایحه بودجه انجام شود انجام شده است و پیش‌بینی ما این است که مجلس می‌تواند لایحه بودجه را امسال تصویب کند، افزود: اگر کلیات بودجه رد بشود و دولت مجدداً اصلاح کند دیگر فرصتی برای اصلاح باقی نمی‌ماند و دولت تنخواه می‌شود و باید دو دوازدهم یا سه دوازدهم بر اساس بودجه سال ۹۹ را به صورت تنخواه بگیرد.

غفلت از فرارهای مالیاتی در بودجه ۱۴۰۰

وی با تاکید بر اینکه منابع مالیاتی پیش بینی شده در لایحه بودجه با توجه به اینکه ۱۱۵ هزار میلیارد در بودجه سال ۹۹ پیش‌بینی شده بود و امسال ۱۴۸ هزار میلیارد بود افزود: با توجه به وضعیت پیش‌بینی نمی‌شود که این مالیات را بتوانیم وصول کنیم و منابعی که در اختیار دولت بوده نیز باید به سراغ آنها برود ولی آنها نیز غالباً از متأثر شدند و منابع مالی جدیدی نیز تعریف نشده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این لایحه بودجه فرارهای مالیاتی کلان نیز مغفول مانده است و منابع تأمین نمی‌شود، ادامه داد: بحث دیگر صندوق توسعه ارزی بود که استقراض از این صندوق در این شرایط به مصلحت کشور نیست.

وی با تاکید بر اینکه دولت بعدی با ۲۰ میلیارد دلار بدهکاری که دولت دوازدهم ایجاد کرده است کار را شروع می‌کند گفت: دولت این مبلغ را از صندوق توسعه ارزی برداشته و استفاده کرده و در بحث اوراق قرضه و اوراق بهادار نیز ما نتوانستیم به خوبی مبالغ آن را به مردم پرداخت کنیم و در نتیجه مردم نگاه خوبی به این موضوع ندارند.

مردم به بورس و بازار نگاه منفی دارند

حجت الاسلام ذوالنوری با بیان اینکه دولت در بودجه ۱۴۰۰ فروش سرمایه را غیر واقعی دیده و پیش بینی کرده است، افزود: با توجه به نگاه منفی مردم به بازار بورس و اوضاعی که حاکم بر این بازار در حال حاضر است، این منبع نیز محقق نمی‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در اردیبهشت امسال فروش نفت ما به ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسید ولی الان یک میلیون بشکه در طول روز است و معتقدیم که چرا بودجه کشور باید به آقای بایدن گره بخورد که آیا آنها اجازه فروش نفت ما را می‌دهند یا نه، افزود: منابع پیش بینی شده در بودجه کشور باید واقعی باشد و نمی‌توان هزینه را ایجاد کرد برای پولی که نیست یا بودن آن محتمل است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان استان قم به تناسب نیاز تشکیل می‌شود، ادامه داد: قاعده ما این است که این مجمع دو هفته یکبار تشکیل شود ولی برخی مواقع به دلیل ضرورت برگزاری مجمع ممکن است زودتر هم برگزار شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

قیمت بلیت قطار افزایش نیافته است

د فوریه 15 , 2021
رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی اعلام کرد: قیمت بلیت قطار افزایش پیدا نکرده است و تنها ۲۵ درصد از قیمت بلیت صندلی‌های خالی را از مسافران دریافت می‌کنیم. طی روزهای گذشته نمایندگان مجلس نسبت به افزایش یافتن قیمت بلیت قطار انتقاد کردند و آن را خارج از توان مسافران […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000