خودداری چین از ارائه اطلاعات مهم کرونا به سازمان بهداشت جهانی

6028f44a0a840_2021-02-14_13-28

یک از اعضای تیم سازمان بهداشت جهانی (دبلیو اچ او) که درباره سرمنشاء کووید-۱۹ تحقیق می کند می گوید که چین از ارائه داده های کلیدی به این تیم خودداری کرده است.

دومینیک دوایر گفت که تیم کارشناسان سازمان بهداشت جهانی خواستار دریافت داده‌های خام بیمارانی بود که ابتدا در این همه گیری مبتلا شدند، اما فقط خلاصه ای از آن را دریافت کرد.
چین به این ادعا پاسخ نداده اما قبلا پافشاری کرده است که در همکاری با "دبلیو اچ او" شفاف عمل کرده است.
آمریکا چین را ترغیب کرده است داده های موجود از روزهای نخست شیوع ویروس کرونا را در دسترس قرار دهد، چون می گوید "نگرانی های عمیقی" درباره گزارش سازمان بهداشت جهانی دارد

تیم این سازمان هفته پیش گفت "خیلی بعید" است که ویروس کرونا از آزمایشگاه ویروس‌شناسی ووهان در چین نشت کرده باشد و این نظریه جنجالی که از سال پیش مطرح بود را رد کرد.
ووهان اولین جایی بود که ویروس جدید کرونا در اواخر دسامبر ۲۰۱۹ در آن شناسایی شد. از آن زمان بیش از ۱۰۶ میلیون مورد ابتلا در جهان ثبت شده و ۲.۳ میلیون نفر هم در اثر آن جان باخته اند.
تیم دبلیو اچ او به دنبال چه اطلاعاتی است؟
پروفسور دوایر به رویترز گفت محققان این سازمان خواستار داده های خام ۱۷۴ مورد شناسایی شده از ابتلا به کرونا در دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان بودند.
فقط نیمی از مبتلایان اولیه با بازار ماهی فروشی که ویروس ابتدا در آنجا شناسایی شد در تماس بودند.

پروفسور دوایر گفت که محدودیت در ارائه داده های از سوی چین در گزارش نهایی سازمان بهداشت جهانی ذکر خواهد شد، گزارشی که احتمالا هفته آینده منتشر می شود.
این تیم اوایل ژانویه وارد چین شد و چهار هفته را در این کشور گذراند که دو هفته اول آن در قرنطینه بود. چین بعد از چند ماه مذاکره بالاخره اجازه ورود آنها را می داد.
پکن پافشاری کرده است که عملکردش در قبال محققان این سازمان شفاف بوده است. با این حال مقام های چینی به دقت اعضای هیات را در این سفر زیر نظر داشتند.
آمریکا چین را متهم کرده است که ابعاد واقعی شیوع اولیه بیماری را پنهان کرده و از شروط تعیین شده برای سفر هیات بررسی سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرد. تیم دبلیو اچ او برای تردد و مصاحبه با شاهدان آزادی کامل نداشت.
محققان به نیویورک تایمز گفتند که اختلاف ها، از جمله بر سر رکورد بیماران، چنان شدید بود که گاه به داد و فریاد می کشید.
گزارش مقدماتی این سازمان در ماه پیش از واکنش اولیه چین انتقاد می کرد و می گفت که "چین می توانست تدابیر بهداشت عمومی را با قاطعیت بیشتری اعمال کند."
تیم دبلیو اچ او همچنین خواستار بررسی بیشتر احتمال انتقاد از طریق "زنجیره یخی" شده است که اشاره ای به احتمال انتقال ویروس از طریق مواد غذایی منجمد است.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

۵۰۰۰۰ میلیارد تومان بدهی بانکی، میراث قالیباف برای شهرداری تهران

د فوریه 15 , 2021
محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران نامه‌ای حاوی تذکر به شهردار تهران نوشت. متن نامه به شرح زیر است: بسمه تعالی همکاران محترم اعضاء شوراى شهر تهران شهردار محترم تهران مستحضرید که در فرهنگ ملی و آموزه های دینی و مذهبی ما ایرانیان دو مفهوم عدالت و آزادگی جایگاه ویژه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000