رئیس جمهور پیشین آرژانتین درگذشت

سیاسی/ بین الملل 60296964f3c02_60296964f3c07 دفتر ریاست جمهوری آرژانتین با صدور بیانیه‌ای از درگذشت کارلوس منم، رئیس جمهور پیشین این کشور خبر داد.

«کارلوس منم» که نام او با نجات مردم کشورش از فروپاشی اقتصادی گره خورده، امروز در سن ۹۰ سالگی درگذشت. در همین راستا، «آلبرتو فرناندز»، رئیس جمهور آرژانتین با صدور بیانیه‌ای غم درگذشت وی را تسلیت گفت.

در بیانیه وی آمده است: در نهایت تأسف، از خبر درگذشت «کارلوس سائول منم» مطلع شدم. وی که همیشه به صورت دمکراتیک انتخاب شد، فرماندار ریوژا، رئیس جمهور ملت و سناتور کشورش بود. دیکتاتوری وی را محاکمه و زندانی کرد.

لازم به ذکر است کارلوس منم اصالتاً از یک خانواده مهاجر سوری متولد شده و نخستین پست سیاسی خود در سال ۱۹۷۳ را به عنوان فرماندار زادگاهش، یعنی شهر ریوژا تصاحب کرد.

وی همچنین نخستین بار در انتخابات سال ۱۹۸۹ به عنوان رئیس جمهوری این کشور انتخاب شد و تا سال ۱۹۹۹ در این سمت باقی ماند. از وی در آرژانتین به عنوان پایه گذار خصوصی سازی نیز یاد می‌شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

WTO ابزار اعمال قدرت کشورهای ثروتمند است

ی فوریه 14 , 2021
رئیس اداره سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی وزرات امور خارجه گفت: WTO ابزار اعمال قدرت کشورهای ثروتمند جهان است و ایران در توسعه تجارت منطقه ای نیاز به طراحی ترتیبات تجاری جدید دارد. علی فکری در نشست «جایگاه توافقات تجاری دوجانبه در توسعه تجارت خارجی کشور»، نهادها و سازوکارهای جهانی همچون […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000