درخواست‌ها در مراکش برای قطع روابط با الجزایر

سیاسی/ بین الملل 6028fba016eda_6028fba016edc در پی پخش برنامه تلویزیونی در الجزایر که پادشاه مراکش را به شکل عروسک به نمایش گذاشته بود، کاربران شبکه های مجازی، اصحاب رسانه و انجمن های مراکش خواستار قطع روابط با رباط شدند.

برنامه "ویکند استوری" که توسط شبکه الشروق الجزایر پخش می شود، در قسمتی محمد ششم، پادشاه مراکش را به شکل عروسک کارتونی نشان داد، اقدامی که مردم مراکش را عصبانی کرد و برخی آن را بی احترامی به شخص پادشاه تفسیر کردند.

مجری این برنامه جنجال برانگیز با این عروسک که در شکل و شمایل پادشاه مراکش بود، گفتگویی پیرامون از سرگیری روابط میان رباط و تل آویو و به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر منطقه صحرای غربی توسط آمریکا انجام داد و سوالاتی هم درباره پرونده های مربوط به روابط دو طرف و برخی آیین های کاخ سلطنتی پرسید.

به محض انتشار این قسمت از برنامه در شبکه های اجتماعی در مراکش، درخواست ها برای قطع روابط با همسایه شرقی؛ الجزایر و احضار سفیر مراکش در الجزایر شروع شد.

مراکشی ها معتقدند، شبکه الشروق با این کار عامدانه به شخص پادشاه اهانت کرد. نظام الجزایر دائما تلاش می کند مراکش را به عنوان کشور دشمن جلوه دهد تا توجه ملت الجزایر را از مسائل اصلی خود پرت کند. این قسمت از برنامه بیانگر میزان کینه قدیمی حاکمان الجزایر است چرا که الشروق توسط بخش نظامی تامین بودجه می شود.

وبسایت های خبری مراکش هم اعلام کردند، شبکه الشروق در برنامه ویکند استوری با نشان دادن محمد ششم به شکل یک عروسک کارتونی با مشارکت سلیمان سعداوی، نماینده حزب جبهه آزادسازی ملی حاکم در الجزایر به شخص پادشاه بی احترامی کرد.

وبسایت هسپرس مراکش هم اعلام کرد، بی احترامی به پادشاه در راستای اقدامی هدفمند است که رسانه های الجزایر از زمان موفقیت مراکش در آزادسازی گذرگاه مرزی الکرکرات و بیرون کردن شبه نظامیان جبهه پولیساریو در پیش گرفته اند.

انجمن ملی رسانه ها و ناشران مراکش هم پخش این قسمت از برنامه الشروق الجزایر را محکوم و آن را اهانت به محمد ششم تلقی کرد.

این انجمن در بیانیه ای اعلام کرد، الشروق نهادهای مراکش و در راس آنها نهاد سلطنتی را مورد حمله قرار داده است. این اقدام الشروق محکوم است و کاملا از اخلاق حرفه مطبوعات و رسانه به دور است.

روابط میان مراکش و الجزایر از زمانی که آمریکا حاکمیت رباط بر منطقه صحرای غربی را به رسمیت شناخت و روابط رباط و تل آویو با نظارت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در ماه دسامبر متشنج شده است تا جایی که پارلمان الجزایر مجبور شد پیامی به دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری جو بایدن ارسال و خواستار انصراف از این حکم ریاست جمهوری شوند که ترامپ صادر کرده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

۵ سال حبس و انفصال از خدمت در انتظار ۵ عضو شورای شهر پرند

ی فوریه 14 , 2021
دادستان عمومی و انقلاب رباط کریم از ۵ سال حبس، جریمه مالی و انفصال از خدمت برای ۵ عضو شورای شهر پرند و ۲ فرد مرتبط با این موضوع خبر داد. رحیم علیش پور در خصوص وضعیت اعضای دستگیر شده شورای شهر پرند اظهار داشت: جرم ۵ نفر از اعضای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000