درگیری احتمالی با ویروس انگلیسی در موج چهارم کرونا/ خطر ۱۵ برابر بیشتر می‌شود

6028cf316ecd9_6028cf316ecdc

رئیس بیمارستان سینا گفت: پیک بعدی بیماری کرونا می‌تواند به همراه ویروس انگلیسی باشد و این در حالی است که خطر انتشار این نوع ویروس ۵ برابر و مرگ‌و میر آن سه برابر بیشتر است که در واقع ۱۵ برابر خطر بالاتر خواهد رفت.

محمد طالب پوردرباره خطر ورود به موج چهارم بیماری کرونا بیان کرد: وضعیت بیمارستان ما فعلا در این مدت تغییری نکرده و الان به صورت متوسط ۱۰ نفر در تریاژ می‌آیند، دو الی سه نفر بستری می‌شود و همچنین دو الی سه نفر هم ترخیص می‌شوند که به طور کلی الان بیست مریض کرونایی در بیمارستان داریم، این در حالی است که ماه‌های قبل ۱۴۰ مریض داشتیم.

رئیس بیمارستان سینا افزود: با توجه به پیش‌بینی‌هایی که برای انتهای بهمن و ابتدای اسفند داریم، خطر پیک بعدی که می‌تواند به همراه ویروس انگلیسی باشد را خواهیم داشت که خطر انتشار ۵ برابر و مرگ‌و میر سه برابر که در واقع ۱۵ برابر خطر بالاتر خواهد رفت، بنابراین مردم باید این موضوع را جدی بگیرند و آگاه باشند چه خطری در کمین است.

وی در مورد تزریق واکسن برای کارکنان بیمارستان، بیان کرد: همان روز اول که واکسن وارد کشور شد، لیست پرسنل پرریسک و پزشکان آی‌سی‌یو کرونا را دانشگاه علوم پزشکی از ما گرفت تا توزیع واکسن به شکل یکسانی انجام شود که این روند برای گروه‌های دیگر کادر درمان نیز بتدریج ادامه خواهد داشت.

تا پایان تیر سال آینده جامعه از ویروس کرونا مصون نخواهد بود

طالب‌پور افزود: طبق مطالبی که در جلسه‌ی کمیته‌ی کرونا در بیمارستان مطرح شد، تا انتهای تیر ماه سال آینده جامعه از این ویروس مصون نخواهد بود، چون تزریق واکسن کرونا به تازگی شروع شده و باید ۲۰ الی ۳۰ میلیون نفر در جامعه واکسینه شوند تا جامعه تقریبا از اپیدمی مصون شود که لازمه‌اش این است، واکسن داخلی خودمان بعد از عید بین اقشار جامعه توزیع شود.

وی ادامه داد: توزیع واکسن با سرعت باید انجام شود تا خطر مرگ افراد مسن و کادر درمان و دیگر گروه‌ها کاهش پیدا کند.

پزشکان و پرستاران افسرده‌ شده‌اند

طالب‌پور افزود: باید به عنوان یک پیام از مردم بخواهیم تا آخر تیر ماه تمامی سختی‌ها را به جان بخرند و به این فکر نکنند که عید سال قبل کاری نکردند و امسال پروتکل‌ها را زیر پا بگذارند، این شرایط را برای هموطنان و نزدیکانمان به جان بخریم و در این بین به کادر درمان هم رحم کنیم.

وی با اشاره به خستگی کادر درمان و پیش‌بینی موج چهارم، ادامه داد: در شرایطی که اپیدمی کاهش پیدا کند، کادر درمان هم کمی استراحت می‌کند، پرسنلی که مبتلا بودند بهبود می‌یابند و دوباره به کار برمی‌گردند، در واقع کادر درمان بازیابی می‌شود، اما از طرفی مواجهه با این همه ریسک‌پذیری و مرگ‌های که جلوی چشم آنها رخ داده، باعث ایجاد دپرسیون و افسردگی آنها می‌شود.

طالب‌پور افزود: اگر این افراد هر روز شاهد مرگ چند نفر در آی‌سی‌یو باشند، انرژی آنها گرفته خواهد شد و تاب تحمل‌شان بسیار پایین خواهد آمد، اما در هر حال اگر موج چهارم اتفاق بیفتد ما نیروهای جایگزین خواهیم داشت و برای سقف ۱۴۰ تخت، ظرفیت خدمت رسانی به بیماران را داریم و پرسنل شانه خالی نخواهند کرد.

برای حفظ جان مردم از تفریح عید بگذریم

وی در پایان با اشاره به افسرگی کادر درمان، گفت: به عنوان یک واقعیت تلخ اجتماعی باید بگویم، پرسنل پزشکی و پرستاری نه تنها خسته شده اند، بلکه افسرده هم شده‌اند و این به واسطه‌ی مواجهه طولانی با یک فضای دپرس کننده است و بنابراین درخواست ما این است که تا تیر ماه تمام محدودیت‌ها و خستگی‌ها را تحمل کنیم و عدم برگزاری تجمع و تفریح‌ها را بپذیریم، چون پذیرش سختی‌های این ۵ الی ۶ ماه می‌تواند جان خیلی از افراد را نجات دهد و عدم تفریح در عید به حفظ جان درصد قابل توجهی از جامعه کمک خواهد کرد.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کجای تهران خانه کمتر از 500 میلیون پیدا می شود؟

ی فوریه 14 , 2021
به گفته مشاوران املاک نکته جالب در مورد این گروه از فروشندگان آن است که تعدادی از آنها علاوه بر عرضه ملک خود، قیمت‌های پیشنهادی را نیز قدری تعدیل کرده‌اند. مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه در مناطق مصرفی و نیمه جنوبی عنوان می‌کنند: طی هفته‌های اخیر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000