تحقیق و تفحص از شرکت آب و فاضلاب تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد

سیاسی/ مجلس 60276732eeff1_60276732eeff4 عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از تقدیم طرح تحقیق و تفحص از شرکت آب و فاضلاب به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

علی خضریان با اشاره به تقدیم طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، گفت: اهمیت و حساسیت موضوع آب و اثرگذاری مستقیم آب بر صیانت از سلامت، بهداشت، محیط زیست، صنعت و وقفه ناپذیری خدمات مرتبط با آن باعث شده تا ضرورت وجود یک مدیریت کارآمد در این حوزه احساس شود.

وی افزود: در راستای کاستن از تصدی گری برای پاسخگویی به خدمات مورد نیاز عمومی، قانون تشکیل شرکت های آب و فاضلاب توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که در این قانون تشکلی به نام شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ماموریت یافته تا از جانب وزارت نیرو به ایفای وظیفه سیاستگذاری و نظارت در این امور بپردازد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ اظهار داشت: متاسفانه در طول سال های گذشته علی‌رغم اختصاص مبالغ قابل توجه ارزی و ریالی به این مجموعه به دلیل ناکارآمدی مدیریتی و حیف و میل های گسترده مالی، نتیجه مطلوب حاصل نگردیده و وضعیت در این بخش بسیار اسف بار و نگران کننده گشته است که طی ماه های گذشته در استان های جنوبی کشور به خصوص خوزستان شاهد تنها گوشه ای از سوء مدیریت ها در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بوده ایم.

خضریان تاکید کرد: ایجاد حوادث خسارت بار به علت مشکلات فاضلاب در برخی نقاط کشور، سوءمدیریت در مدیریت منابع انسانی و منابع آب به معنای نبود آب شرب پایدار برخی شهرها و روستاها در نزدیکی رودخانه های بزرگ، بی عدالتی در پرداخت حقوق و دستمزد و مسئولیت گریزی و پاسخگو نبودن شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این حوادث تنها گوشه ای از این ناکارآمدی مدیریتی است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع آب و فاضلاب و تاثیر به سزای آن در بهبود رفاه عمومی و آسایش کشور، اظهار داشت: بروز برخی مشکلات در زمینه عدم ارائه مطلوب خدمات آب و فاضلاب به مردم و علنی شدن تکرار آن در اقصی نقاط کشور و به مرور حاد شدن تبعات آن که توأم با نارضایتی عمومی به ویژه در برخی نقاط کشور منجر به ورود خسارات مادی و معنوی همراه بوده است قابل قبول نیست؛ ضمن اینکه با بررسی بیشتر برخی مسائل بنابر گزارشهای میدانی درچند ماهه اخیر، از جمله گزارش دیوان محاسبات مشخص شده نه تنها در مواردی با سوء مدیریت جدی مواجه هستیم، بلکه حتی متاسفانه در مواردی با ارتکاب تخلفات و جرایمی هم روبرو هستیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ گفت: برای پیگیری و بررسی این سوء مدیریت و تخلف ها، پیشنهاد تحقیق و تفحص از صنعت آب و فاضلاب کشور که شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور را نیز در بر می گیرد، تنظیم و به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ترامپ دوباره نامزد نمی‌شود/ نباید به حرف‌های ترامپ گوش می‌کردیم

ش فوریه 13 , 2021
سیاسی/ بین الملل سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل با بیان اینکه به اعتقاد او دونالد ترامپ بعد از آشوب ششم ژانویه در کنگره نامزد ریاست جمهوری نخواهد شد، گفت: فکر نمی‌کنم او بتواند. او اعتبار و شهرتش را از دست داده است. نیکی هیلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000