بایدن: تماس تلفنی‌ام با رئیس‌جمهور چین ۲ ساعت طول کشید

سیاسی/ بین الملل 6025939fe43c4_6025939fe43c7 رئیس‌جمهور آمریکا با اعلام اینکه تماس تلفنی اخیرش با رئیس‌جمهور چین دو ساعت تمام به طول انجامیده است، گفت که چینی‌ها در صورت بی‌تفاوتی ظرف آمریکایی حتی غذای آمریکایی‌ها را از آنها خواهند گرفت.

جو بایدن پنج‌شنبه شب در یک نشست خبری فاش کرد که تماس تلفنی اخیرش با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین دو ساعت به طول انجامیده است.

بایدن در خصوص گفتگوی تلفنی خود با همتای چینی‌اش گفت: «شب گذشته من به مدت دو ساعت تمام با رئیس‌جمهور شی‌ جین‌پینگ تلفنی صحبت کردم.»

وی ادامه داد: «اگر ایالات متحده اقدامی در قبال سیاست‌های چین انجام ندهد، آنها حتی غذایمان را از ما خواهند گرفت.»

جو بایدن چهارشنبه شب به وقت واشنگتن به‌صورت تلفنی با همتای چینی خود شی‌ جین‌پینگ در خصوص روابط دو کشور و به‌ویژه اختلافاتی که در دوران ترامپ به اوج رسیده بود، گفتگو کرد.

بامداد پنج‌شنبه کاخ سفید در بیانیه‌ای در خصوص تماس تلفنی بایدن و شی جین‌پینگ اعلام کرد: «رئیس‌جمهور [بایدن] بر نگرانی‌های اساسی خود درباره شیوه‌های اقتصادی زورگویانه و غیرمنصفانه پکن، سرکوب در هنگ‌کنگ، نقض حقوق بشر در سین‌کیانگ و اقدامات جسورانه در منطقه از جمله در قبال تایوان تأکید کرد.»

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

علی مطهری: باید با آمریکا قدم به قدم همراه شویم

ج فوریه 12 , 2021
سیاسی/ سیاست خارجی نماینده سابق مجلس گفت: کل مشکل ما با آمریکا، اسرائیل است. غیر از این مشکلی نداریم. با حفظ ارزش فلسطین، باید ارتباط‌مان را گسترش بدهیم. یکی از دروازه های اثرگذاری روی دنیا، ارتباط با آمریکا است. از این باید استفاده کرد. علی مطهری در ویژه برنامه «پلاک […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000