احتمال لغو روادید میان ایران و عراق

سیاسی/ سیاست خارجی 60253e1602db4_60253e1602db6 سفیر کشورمان در عراق در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال لغو روادید اعلام کرد که طرف عراقی زمینه انجام چنین کاری را دارد.

ایرج مسجدی روز پنج‌شنبه در پاسخ به پرسشی در خصوص لغو روادید گفت: در دیداری که آقای رئیسی هم با رئیس‌جمهور و هم با نخست وزیر محترم در عراق داشتند، موضوع لغو روادید را در آنجا مورد تاکید قرار دادند. این یکی از مسائل مطرح شده است. با وجود اینکه به دلیل کرونا برخی محدودیت‌های تردد داریم، با این حال ویزا میان دو کشور رایگان شده است. قدم بعدی القا روادید است که باید به تصویب دو کشور و دو دولت برسد.

وی ادامه داد: این مسئله طرح موضوع شده و از طرف ما مورد درخواست قرار گرفته است. اگر جمهوری اسلامی ایران این را در درون کشور مصوب کند، ما هم پیگیری خواهیم کرد تا این مسئله در عراق نیز محقق شود.

مسجدی در پاسخ به اینکه "آیا طرف عراقی دید مثبتی به این مسئله دارد؟" بیان کرد: به نظر من بله‌. اگر ما نسبت به این موضوع توافق داشته باشیم، زمینه اجرای این مسئله محقق می‌شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

رشد ۵۳ درصدی تولید لباس‌شویی و افزایش ۴۴ درصدی ساخت تلویزیون در کشور/ ممنوعیت واردات، تولید لوازم خانگی را رونق داد

پ فوریه 11 , 2021
بررسی آمارهای وزارت صمت حاکی از آن است که از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه کارخانجات داخلی موفق شدند بیش از ۸۸۰ هزار دستگاه لباس‌شویی تولید کنند که در مقایسه با سال گذشته رشد ۵۳.۲ درصدی داشته است. بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن تجارت حاکی از رشد تولید سه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000