منطق عملکرد ایران را درک می کنیم، اما باید خویشتن داری کرد

سیاسی/ بین الملل 60252d27b8c72_2021-02-11_16-42 معاون وزیر امور خارجه روسیه در پی ادعای برخی رسانه ها مبنی بر اقدام ایران به تولید اورانیوم فلزی، گفت که مسکو منطق عملکرد ایران را درک می کند، اما با این وجود باید خویشتن داری کرد.

سرگئی ریابکوف در پی ادعای رسانه ها مبنی بر اینکه گزارش محرمانه ای از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از اقدام ایران به تولید اورانیوم فلزی در هشتم فوریه خبر داده است، به خبرگزاری ریانووستی گفت: ما منطق پشت اقدامات آن ها (ایران) را و دلایلی را که ایران را به تعجیل وا می دارد، درک می کنیم. با این وجود، لازم است خویشتن داری کرده و رویکردی مسئولانه اتخاذ کرد.

این روزنامه همچنین در این باره به نقل از ریابکوف نوشت که اقدام ایران نشان دهنده «عزم آن برای نپذیرفتن شرایط فعلی» پس از آن است که هشدار داد مهلت دولت بایدن برای نجات دادن توافق هسته ای در حال پایان یافتن است.

این اظهارات ریابکوف در پی این مطرح می شود که روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عصر چهارشنبه در گزارشی محرمانه به اعضا اطلاع داده که ایران اقدام به تولید اورانیوم فلزی کرده است.

این روزنامه در ادامه ادعای خود نوشته است که اورانیوم فلزی می‌تواند برای تشکیل هسته سلاح هسته‌ای استفاده شود.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که ایران همواره بر استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید دارد.

وال استریت در ادامه مدعی شد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته است که ایران میزان کمی از اورانیوم فلزی را در تاریخ هشتم فوریه پس از ارسال تجهیزات جدید به تاسیسات هسته‌ای در اصفهان تولید کرده است.

همچنین پایگاه خبری اردوپوینت به نقل از ریابکوف که در یک کنفرانس خبری حضور یافته بود، نوشت: با توجه به تاریخ 21 فوریه که طبق مصوبه قانونی ایران، این کشور اقدامات بعدی را در راستای کاهش تعهداتش داوطلبانه اش (در پروتکل الحاقی) انجام خواهد داد، زمان زیادی باقی نمانده است. خوب است به راهکاری مصالحه جویانه رسید که به اجتناب از گسترش تنش پیش از آن ضرب الاجل کمک کند.

اردوپوینت در ادامه مطرح کرد که ریابکوف با گفتن این که اولویت بازگردانی خروج واشنگتن از برجام و لغو تحریم های آمریکا علیه ایران است، افزود: احتمالا غیر ممکن است که همه چیز را بتوان به یک باره انجام داد، اما تاخیر هم اشتباه خواهد بود. ما این را آشکارا به آمریکایی ها می گوییم.

این پایگا خبری به نقل از معاون وزیر امور خارجه روسیه نوشت: برای اجتناب از مشاجره ها بر سر این که چه کسی اول اقدام کند، منطقی خواهد بود که برای اقدامات هم زمان تهران و واشنگتن برنامه ریزی شود.

علاوه بر این، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که ریابکوف به ارتباط های شدت یافته با آمریکا بر سر توافق هسته ای اشاره کرده و گفت: عواملی مرتبط با روابط شدت یافته اعضای باقی مانده در توافق وجود دارد. منظورم ایران و اروپایی ها و ما و چین و روابط تمام آن اعضا با آمریکا از زمان روی کار آمدن دولت جدید است.

اسپوتنیک در ادامه به نقل از ریابکوف نوشت: روسیه از اروپا و آمریکا می خواهد اطمینان حاصل کنند که ایران در ازای پایبندی به توافق هسته ای، از مزایای اقتصادی آم بهره مند می شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

روابط نفتی ایران و چین در میانه تحریم ها

پ فوریه 11 , 2021
چین برای رسیدن به آمریکا در حوزه اقتصادی بیش از حد تلاش می‌کند، بنا براین طبیعی است که به واردات مداوم نفتی از تمام گوشه و کنار جهان، از جمله ایران نیاز داشته باشد. برندن هونگ در «شورای آتلانتیک» نوشت: حتی با وجود کاهش گاه و بی گاه واردات نفت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000