ابراز تعجب آیت‌الله مکارم شیرازی از حجم زیاد اسناد علیه خودش

سیاسی/ سیاست داخلی 6022d664dc386_6022d664dc38a آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، انتشار اسناد ساواک توسط وزارت اطلاعات را اقدامی شایسته دانست و گفت: این اسناد تاریخ گویایی از گذشته قبل از انقلاب است.

روز سه‌شنبه در پیام تصویری به آیین رونمایی از ۲ جلد کتاب از فعالیت‌ها و مبارزات انقلابی خود به روایت اسناد ساواک، افزود: وقتی این کتاب‌ها را به من نشان دادند، از حجم این اسناد متعجب شدم و البته خاطرات فراوانی نیز برای بنده زنده شد.

این مرجع تقلید با ابراز تعجب از حجم زیاد اسناد ساواک علیه خود گفت: این اسناد نشان از تقید ساواک به تعقیب افرادی مانند بنده دارد.

او با تاکید بر اینکه انتشار این اسناد می‌تواند در درک بسیاری از مسائل و شرایط پیش از انقلاب کمک کند، افزود: برای فهم تاریخ گویای انقلاب باید این اسناد را با دقت مطالعه کرد.

این مرجع تقلید با تقدیر از وزارت اطلاعات برای جمع آوری و انتشار این اسناد ادامه داد: رونمایی از این ۲ جلد کتاب که مجموعه ای از اسناد ساواک است کار خوبی است که باید از زحمت‌های فراوان انجام شده برای آن باید تقدیر کرد.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: انتشار چنین کتاب‌هایی از اسناد ساواک درس آموز است و می‌توان بسیاری از مسائل انقلاب را در آنها به صورت شفاف دید.

این کتاب و اسناد موجود در آن که مجموعه ای از اسناد محرمانه ساواک پیرامون فعالیت‌های آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی است به همت وزارت اطلاعات و مرکز بررسی اسناد تاریخی کشور جمع آوری و به چاپ رسیده‌است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تخت روانچی: ایران آماده مبادله همه زندانیان با آمریکا است اما واشنگتن این پیشنهاد را قبول نکرد/ گام نخست برجامی را دولت بایدن باید بردارد

س فوریه 9 , 2021
سیاسی/ سیاست خارجی نماینده ایران در سازمان ملل در مصاحبه‌ای که سه‌شنبه منتشر شده گفت که مردم ایران اعتمادی به آمریکا ندارند. "مجید تخت روانچی" روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه فرانس۲۴ افزود: خروج آمریکا از برجام ضربه بزرگی به اعتبار این کشور و قوانین بین‌الملل بود. بنابراین ما به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000