پاسخ کارگردان «روزهای ابدی» به انتقادات فرزند آیت‌الله طالقانی

6022daa89319d_6022daa8931a1 کارگردان «روزهای ابدی» به اظهارات مهدی طالقانی، فرزند آیت الله طالقانی درباره تغییر واقعیت‌های تاریخی در این سریال پاسخ داد.

مهدی طالقانی فرزند آیت‌الله طالقانی نسبت به قسمتی از سریال «روزهای ابدی» که به اتفاقات اواخر دی ماه ۵۷ تا تسخیر سفارت جاسوسی آمریکا می‌پردازد، واکنش نشان داد. او در بخشی از انتقادهایش گفته است: «در سریال «روزهای ابدی» نشان داده می‌شود که من با اخوی کوچکم به منزل «مایکل مترینکو» از اعضای سفارت آمریکا می‌رویم و بعد مترینکو به من می‌گوید کاش آیت‌الله طالقانی را هم می‌آوردید! این تصویرسازی صد درصد غلط است.»

جواد شمقدری کارگردان و نویسنده سریال در جواب او نوشت: «آنچه در سریال آمده تلخیص و دراماتیزه شده مصاحبه آقای سیدمهدی طالقانی با سایت تاریخ ایرانی است. بدیهی است که ما نه خواسته‌ایم و نه نیازی بود به همه روند اتفاقات و جزئیات آن بپردازیم. البته هیچگاه نخواسته‌ایم و به کسی هم اجازه نمی‌دهیم شان آیت‌الله طالقانی را خدای ناکرده بخواهد مورد خدشه وارد کند. همچنان که در قسمت ۳۸ در سخنرانی مراسم رحلت ایشان به همان مضامین و ویژگی‌های آیت‌الله طالقانی که امام اشاره داشته‌اند ما هم پرداخته‌ایم.

قطعا آیت‌الله طالقانی از رهبران اصلی و از السابقون نهضت امام خمینی است.

ممکن است در بعضی موارد که در اصل ماجرا تغییری ایجاد نمی‌کند خطاهایی رخ داده باشد. مثل اینکه بجای محمدرضا ما مجتبی را نشان داده‌ایم.

در پایان لازم است تاکید کنم اگرچه تا بحال من با آقای سیدمهدی طالقانی از نزدیک دیداری نداشته‌ام، اما به دلیل وفاداری ایشان به راه و مشرب آیت‌الله ارادت دارم. هدف من اتفاقا تبیین نقش آیت‌الله طالقانی به عنوان یک همراه منطقی و مشکل گشای مسائل و مشکلات سر راه انقلاب است. اینکه حالا مترینکو آیت‌الله را دعوت می‌کند نشانه فریبکاری و دغلکاری اوست. معلوم است آیت‌الله نه تنها به او بلکه به روسای او هم بی‌اعتنا بودند.»

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ابراز تعجب آیت‌الله مکارم شیرازی از حجم زیاد اسناد علیه خودش

س فوریه 9 , 2021
سیاسی/ سیاست داخلی آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، انتشار اسناد ساواک توسط وزارت اطلاعات را اقدامی شایسته دانست و گفت: این اسناد تاریخ گویایی از گذشته قبل از انقلاب است. روز سه‌شنبه در پیام تصویری به آیین رونمایی از ۲ جلد کتاب از فعالیت‌ها و مبارزات انقلابی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000