اعلام یک ایده اعتراضی جدید از سوی متحد ناوالنی/ کرملین به مجازات تهدید کرد

سیاسی/ بین الملل 60227929b1e8f_60227929b1e91 سخنگوی کرملین امروز (سه شنبه) با اشاره به برنامه‌های متحدان الکسی ناوالنی با هدف برگزاری تجمعات خودجوش در ۱۴ فوریه گفت: نقض قوانین، مجازات به همراه دارد.

حامیان الکسی ناوالنی، منتقد کرملین که اکنون در حبس به سر می‌برد گفته‌اند که مردم عصر روز ۱۴ فوریه به حیاط خانه‌های خود بیایند و چراغ قوه روشن کنند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به اینکه عقیده دولت درباره این تجمع اعتراضی خودجوش چیست و آیا آن را یک تجمع غیرقانونی و بدون مجوز می‌داند، گفت: واقعا گفتنش سخت است.

وی درباره این برنامه‌ها نیز گفت: ما نمی‌خواهیم موش و گربه بازی کنیم اما اگر کسی قانون را نقض کند، عاملان و افسران اجرای قانون نیز آن فرد را مسؤول می‌داند و مجازات می‌کند.

ناوالنی که تابستان گذشته میلادی پس از مسمومیت با عامل اعصاب نوویچوک برای درمان به آلمان رفته بود، پس از بازگشت به مسکو بازداشت و روانه زندان شد.

او دولت روسیه را به مسموم کردن خود متهم کرده است ولی کرملین این اتهام را رد می‌کند.

علت بازداشت ناوالنی اینطور عنوان شده که او در زمان تعلیق حکمی که شش سال پیش دادگاه برای او به "اتهام فساد مالی" صادر کرده، به طور مرتب موقعیت خود را به پلیس گزارش نداده است.

ناوالنی گفته که تشکیل پرونده فساد مالی برای او "انگیزه سیاسی" داشته است.

لئونید وولکوف، از متحدان ناوالنی که خارج از روسیه به سر می‌برد گفته که شکل جدید اعتراضات علیه دولت مسکو یادآور تاکتیک‌ها و روش‌هایی است که از سوی اپوزیسیون ضد دولتی در بلاروس مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند باعث شود تا معترضان از پلیس دور بمانند.

وی از مردم در شهرهای بزرگ روسیه خواسته تا روز یکشنبه آینده در حیاط خانه‌های خود و حدود ساعت ۱۷ به وقت گرینویچ حاضر شده و برای چند دقیقه چراغ قوه‌های موبایل‌های خودشان را روشن کنند.

لئونید وولکوف، یک هم‌پیمان ناوالنی که ساکن خارج روسیه است، گفت این فرمت جدید اعتراض در تعطیلات آخر هفته در یکشنبه به فاصله گرفتن معترضان از پلیس کمک می‌کند.

وولکوف از مردم در شهرهای بزرگ روسیه خواست در حیاط‌های نزدیک خانه‌هایشان تجمع کرده و چند دقیقه در آنجا همراه با روشن نگه داشتن صفحه‌های تلفن همراهشان بایستند.

او پیشنهاد داد برخی از مردم شمع با خودشان آورده و با آنها به مناسبت روز ولنتاین شکل قلب را درست کرده و از بالا طی اقدامی که به گفته او تنها ۱۵ دقیقه طول می‌کشد عکس بگیرند.

او گفت که این ایده سپس منجر به سرازیر شدن سیل تصاویر اعتراضات کوتاه در شبکه‌های اجتماعی خواهد شد.

وولکوف در پیامرسان تلگرام نوشت: "فکر می‌کردید شما تنها کس در کل یک محله بزرگ هستید که نسبت به اتفافات کشور بی‌تفاوت نیست. خواهید دید که این طور نیست. هیچ پلیس ضد شورش و هیچ ترسی در کار نیست. شاید به نظر برسد که این ۱۵ دقیقه چیزی را تغییر نخواهد داد اما در حقیقت همه چیز را تغییر خواهند داد."

در هفته‌های اخیر ده‌ها هزار معترض روس به خیابان‌ها آمدند تا به زندانی کردن الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، که خود را هدف آزار و اذیت بنا به دلایل سیاسی اعلام کرده، اعتراض کنند.

پلیس بالغ بر ۱۱۰۰۰ نفر را در جریان آنچه مقام‌ها اعتراضات غیرمجاز خوانده‌اند دستگیر کرده است؛ اعتراضاتی که کرملین آنها را خطرناک و غیرقانونی خوانده و محکوم کرده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

مخالفت انگلیس با تعلیق فروش سلاح به عربستان

س فوریه 9 , 2021
سیاسی/ بین الملل وزرای انگلیس با تاکید بر اینکه کشورشان در مورد فروش اسلحه تصمیمات خود و نه سایر کشورها را اتخاذ می‌کند، موضوع توقف فروش سلاح انگلیس به عربستان را رد کردند. جیمز کلیفرلی، معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا با بیان اینکه او […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000