تقویت برنامه سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کره شمالی در ۲۰۲۰/ گزارش سالانه شورای امنیت منتشر شد

سیاسی/ بین الملل 602243af97786_2021-02-09_11-41 یک دیپلمات سازمان ملل از ارائه گزارشی محرمانه به اعضای شورای امنیت درباره نقشه به‌روزرسانی برنامه موشک‌های هسته‌ای و بالستیک کره شمالی در سال ۲۰۲۰ خبر داد.

گزارشی که روز دوشنبه به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شد، شامل اطلاعاتی درباره تولید مواد شکافت‌پذیر، نگهداری از تاسیسات هسته‌ای و به‌روزرسانی زیرساخت‌های تولید و آزمایش موشک‌های بالستیک است. در شرایطی که تقریبا تمام جهان درگیر مبارزه با ویروس کرونا بود، پیونگ‌یانگ کوشید فناوری برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود را با کمک گرفتن از خارجی‌ها تقویت کند.

گزارش سالانه کمیته تحریم‌های کره شمالی در سازمان ملل چند هفته پس از ورود جو بایدن به کاخ سفید منتشر شد. یکی از مقام‌های وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد واشنگتن رویکردی متفاوت نسبت به پیونگ‌یانگ در پیش خواهد گرفت؛ از جمله همکاری با متحدان آمریکا برای بازبینی کامل روش‌های افزایش فشار به کره شمالی و البته باز گذاشتن درهای دیپلماسی برای مذاکره در آینده.

کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی و دانلد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا سه نوبت در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ با هم دیدار و گفتگو کردند اما نتوانستند برای کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ و برداشته شدن تحریم‌های غرب به توافق برسند. بر اساس گزارشی که به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده، کره شمالی در سال ۲۰۲۰ در برنامه‌های مختلف خود از موشک‌های کوتاه‌برد، میان‌برد، برد بلند، زیردریایی و سیستم‌های موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای رونمایی کرده است.

تحریم‌های غرب علیه کره شمالی از سال ۲۰۰۶ اجرایی شده و فشارها را در یکی دو سال اخیر به حکومت و مردم این کشور به شدت افزایش داده است. شیوع کرونا و بسته شدن مرزها با چین همزمان با رخ دادن چند توفان و سیل ویرانگر بسیاری از زیرساخت‌های کشاورزی و تولیدی کره شمالی را نابود کرد.

پیونگ‌یانگ سال ۲۰۱۹ با وجود پابرجا بودن تحریم‌ها رقمی در حدود ۳۷۰ میلیون دلار از صادرات زغال سنگ درآمد داشت اما این رقم در سال ۲۰۲۰ به صفر نزدیک شد. کره شمالی می‌تواند سالانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت و فرآورده‌های نفتی وارد کند اما سال گذشته میلادی برای تامین نیازهای خود بارها از این میزان فراتر رفت.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پاسخ کوبنده پزشک معالج انصاریان به حمله‌های دیشب میثاقی به او

س فوریه 9 , 2021
دکتر هاشمیان در پاسخ به حمله‌های مجری فوتبال برتر که عملکرد او را مشمئزکننده خوانده بود، نوشت: «اونهایی که واقعاً دلشون به درد میومد و اشک میریختند و رفیق بودند، همگی را دیدم، شما جزوشان نبودید.» محمدحسین میثاقی در واکنش به درگذشت پیشکسوت فوتبال ایران، انتقادات تندی را علیه پزشک […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000