بازار داغ املاک میان سال پایتخت 

602221aca6aeb_602221aca6aee یکی از تقاضاهای بازار مسکن در شهر تهران خرید و فروش آپارتمان‌های میان‌سال است که بخش زیادی از متقاضیان این بازار را تشکیل می‌دهد.

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از مناطق مختلف بازار مسکن در شهر تهران نشان می‌دهد بازار املاک میان‌سال نسبت به املاک نوساز داغ‌تر است.

یکی از مهم‌ترین عوامل آن به گفته مشاوران بنگاه‌های معاملات ملکی، جهش قیمت مسکن طی چند سال گذشته است که قدرت خرید خانوار را کاهش داده است. در این بین بسیاری از مشاوران املاک بر این باورند که از زمان رشد افسارگسیخته قیمت مسکن در حدود سه سال گذشته بسیاری از متقاضیان خرید واحدهای نوساز به واسطه این افزایش قیمت تغییر نظر دادند و به دلیل اینکه بودجه آنها دیگر نمی‌تواند خرید ملک نوساز را پوشش دهد، در جهت خرید واحدهای میان‌سال تغییر نظر دادند. به گفته برخی از مشاوران املاک در مناطق پرتقاضا و پرمعامله مانند مناطق ۴ و ۵، هر چند در حال حاضر به‌طور کلی بازار مسکن در رکود به سر می‌برد اما در همین بازار هم تقاضا برای واحدهای نوساز به ندرت وجود دارد و بخش قابل‌توجهی از تقاضا برای واحدهای مسکونی میان‌سال است.

مناطق ۴ و ۵ به‌صورت سنتی پرمعامله‌ترین مناطق شهری تهران هستند به‌طوری که جدیدترین آمار رسمی از بانک مرکزی نشان می‌دهد این دو منطقه به ترتیب با ثبت ۲۰۲ و ۳۲۴ معامله بیشترین خرید و فروش را طبق معمول در آذرماه نسبت به سایر مناطق ۲۲گانه پایتخت به خود اختصاص داده‌اند. تحقیقات میدانی نیز حاکی از آن است که بخش قابل‌توجهی از متقاضیان خرید مسکن به واسطه کاهش نسبی قیمت مسکن طی ماه گذشته فعلا به امید تداوم کاهش قیمت در این بازار دست نگه داشتند. در عین حال به اعتقاد برخی کارشناسان بازار مسکن وارد یک دوره تثبیت قیمت‌ها شده که در سال آینده این شرایط ادامه خواهد داشت.

بازار داغ املاک میان سال پایتخت 

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

راهنمای خرید اینترنتی تخت باکس

س فوریه 9 , 2021
در این نوشته درباره چرایی خرید اینترنتی محصولات کالای خواب مثل تخت باکس و تشک خوشخواب رویا در ادامه درباره برند خوشخواب صحبت خواهیم کرد. در ادامه به معرفی محصولاتش این شرکت میپردازیم تا اطلاعات مناسبی برای خرید این محصول مهم داشته باشیم. خرید اینترنتی تخت باکسخرید بدون دیدن محصول […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000