مصوبات جدید شورای عالی بورس؛ تغییر دامنه نوسان صندوق ها

60217229e322b_2021-02-08_20-47 رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مصوبات جدید شورای عالی بورس در خصوص تغییر دامنه نوسان در بازار سهام، بازار صندوق ها و سایر اوراق بهادار را اعلام کرد.

حمد علی دهقان دهنوی در یک برنامه تلویزیونی درباره تصمیمات جدید شورای عالی بورس گفت: یکی از این تصمیمات در شورای عالی بورس، درباره دامنه نوسان بود که به این ترتیب است: در خصوص سهام، دامنه بالای نوسان به مثبت ۶ افزایش پیدا کرد و دامنه پایین در منفی ۲ تعیین شد.

وی افزود: در برخی دیگر از اوراق بهاداری که آنها هم دامنه نوسان داشتند، صرفاً در بازار پایه فرابورس در تابلوی زرد قبلاً مثبت و منفی ۳ بود که به مثبت ۳ و منفی ۲ تغییر یافت.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: همچنین در خصوص صندوق‌ها هم که قبلاً مثبت و منفی ۱۰ بود، روی مثبت ۱۰ و منفی ۴ تنظیم شد. بقیه موارد مانند قبل ادامه پیدا خواهند کرد.

وی از دیگر مصوبات شورای عالی بورس را تعیین حجم مبنا عنوان و اظهار کرد: اختیار تعیین این شاخص، به سازمان بورس واگذار شد.

دبیر شورای عالی بورس یادآور شد: این اختیار که ناشران را ملزم به انتشار اوراق اختیار تبعی کنیم، یکی دیگر از تصمیمات این شورا بود.

دهقان دهنوی گفت: ضریب اعتباری که مردم می‌توانند استفاده کنند برای خرید سهام هم به ۶۰ درصد افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: ما تصمیمات را با توجه به شرایط موجود اخذ کرده ایم حتماً بازار را رصد می‌کنیم و هر جا تغییرات لازم باشد، اعمال می‌کنیم؛ شرایط موجود هم اگر تغییر کند، متناسب با آن مصوبات شورای تغییر می‌کند؛ ضمن اینکه نقدشوندگی صرفاً با دامنه نوسان نیست و از ابزارهای دیگری که در اختیار داریم، استفاده خواهیم کرد تا نقدشوندگی بازار حفظ شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کشورهای اروپایی از روسیه انتقام گرفتند

د فوریه 8 , 2021
سیاسی/ بین الملل وزارت امور خارجه سه کشور آلمان، فرانسه و سوئد روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که هر کدام یک دیپلمات از سفارت روسیه را وفق کنوانسیون سال ۱۹۶۱ وین در مورد مناسبات دیپلماتیک، عنصر نامطلوب شناختند. هم زمان با بالا گرفتن تنش‌ها بین روسیه و اتحادیه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000